Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Publicat de:

Cel mai mare târg de electronice, electrocasnice și bunuri de larg consum din Europa, IFA Berlin 2022, s-a deschis deja pentru presă, miercuri, cu o dezbatere despre factorii care au influențat consumul de tehnologie anul acesta. Publicul va avea acces la evenimentul din capitala Germaniei în perioada 2-6 septembrie.

Dacă perioada pandemiei a dus la o creștere pieței de la 1,202 trilioane de dolari, în 2019, la 1,407 trilioane de dolari în 2021, inflația - generată, în bună parte, de prețurile mari la energie - și invadarea Ucrainei de către Rusia, precum și problemele apărute în lanțurile de aprovizionare au început să sufoce consumul de tehnologie la începutul acestui an.

Anul incertitudinii

2022 va fi un an al incertitudinii, a declarat Sara Warnecke, managing director al GFU Consumer Home and Electronics, organizatorul IFA Berlin 2022. Pasionații de tehnologie din Europa, Statele Unite și China au început să fie mai pesimiști în raport cu situația lor financiară și starea actuală a economiei. Consumă mai puțin și strâng tot mai mult cureaua, a remarcat Warneke.

Dar sunt și vești bune din piață, care a rămas, totuși, peste nivelul anului 2019, pre-pandemie covid. Criza energiei i-a provocat pe producătorii de electrocasnice, mai ales, să găsească soluții pentru a crește eficiența energetică a acestora. Așa s-a ajuns să se vorbească despre mașini de spălat care nu mai au nevoie de ore bune pentru a scoate rufele curate și uscate și chiar despre periuța care curăță dinții în zece secunde.

Campionatul Mondial de Fotbal, șansa producătorilor de televizioare

Un alt motiv de optimism pentru finalul lui 2022 este Campionatul Mondial de Fotbal din Qatar. Primele meciuri sunt programate la final de noiembrie, când vremea se răcește pe o bună parte din glob, iar cei mai mulți microbiști vor alege să le urmărească acasă în loc să iasă la terasă, în oraș, așa cum ar fi făcut-o în perioada verii, de exemplu. Prin urmare, experții în tehnologie se așteaptă să crească simțitor cererea de televizoare inteligente, cu ecrane și sisteme audio care să ofere experiențe cât mai apropiate de atmosfera de pe marile stadioane.

LG, de exemplu, va prezenta la Berlin cel mai mare televizor OLED din lume, G2, cu ecran de 97 de inci. LG OLED evo Gallery Edition 97G2 va fi disponibil în această toamnă, dar nu se știe încă și la ce preț. Potrivit studiilor de piață, ecranele OLED vor reprezenta 55% din piața europeană de televizoare premium în acest an și 66% până în 2023, informează theluxurereview.com.

Ziua de miercuri a fost punctul de plecare pentru acest târg de tehnologie, revenit în forma sa fizică după doi ani de pandemie, într-un context delicat. În afara de LG, vor mai expune branduri precum Samsung, Panasonic, Miele, Electrolux, Liebherr, Honor sau Jura. Deocamdată, încă se lucrează la standurile la care publicul are acces din 2 septembrie, așa cum se poate vedea din galeria foto de mai jos.

VEZI GALERIA
7 imagini

Pe lângă marii jucători din industrie, inovatorii nou-veniți în piața de profil joacă un rol important la ediția din acest an a IFA. Centrul de inovare IFA NEXT ocupă întreaga hală 20 a târgului. Acesta este locul în care cele mai importante institute de cercetare, universități și startup-uri urmează să prezinte cele mai recente tendințe tehnologice. De asemenea, vizitatorii vor putea admira inovații în domenii precum sustenabilitate, conectivitate și inteligență artificială.

O echipă Euronews România vă va ține la curent, zilnic, cu lansările de la IFA Berlin 2022.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE