Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Facturile pentru energie electrică, întârziate. Ce pot face consumatorii

Furnizorii vor întârzia emiterea facturilor privind consumul pe luna septembrie. Explicația este că nu au avut timp să-şi adapteze softurile de emitere a facturilor. Întârzierile ar mai putea apărea, în funcție de hotărârile luate la nivel înalt și data punerii acestora în aplicare.

”Este vorba despre modalitatea de facturare. Noi nu facturăm la finalul unei luni, noi facturăm zilnic. Pentru modificările de la 1 septembrie, pentru acei clienți care au dată pe facturi, să spunem până în 20 septembrie, și emitem o factură, între 15 august și 15 septembrie, este posibil ca 15 zile din luna septembrie să se aplice noul cadru, pe care l-am aflat curând. Este posibil pentru cei care intră în această categorie să se înregistreze întârzieri, până când se adaptează sistemele informatice. Nu spun că se va întâmpla peste tot. Însă, dacă pentru anumiți consumatori se înregistrează o anumită întârziere, nu trebuie să intre în panică. Vor primi factura imediat ce furnizorul va reuși să ajusteze sistemele informatice”, explică Dana Dărăban, directorul Executiv al Federației Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie.

Aceasta mai spune că este posibil să mai apară acest tip de sincope, în funcție de hotărârile luate la nivel înalt. ”Dacă luăm cu valoare de exemplu ce am văzut la Senat, noi va trebui să vedem prin regularizări ulterioare ce facem (...) Am prefera ca, pe viitor, autoritățile să înțeleagă că ar trebui să ne dea măcar 30 de zile pentru a adapta sistemele informatice”, spune aceasta.

Ce se întâmplă dacă unii consumatori vor primi consecutiv două facturi

”Dacă se întâmplă ca în decurs de câteva zile un client să primească ambele facturi, una să vină cu întârziere și alta la timp, și situația financiară a clientului nu îi permite, recomand să vorbească cu furnizorul și să ceară reeșalonarea. Dacă nu își permite să achite până în termen, atunci poate cere sprijinul furnizorului”, întărește aceasta.

Regularizarea și facturile de câteva mii de lei apărute recent în spațiul public

”Regularizarea este diferența dintre consumul realizat și consumul facturat în baza estimării. Pentru a clarifica ipotezele din spațiul public, regularizarea se facturează în funcție de perioadă potrivit condițiilor avute de clienți în contract. Dacă avem o perioadă de regularizare de doi ani, furnizorul se asigură că pentru fiecare perioadă inclusă în anumite contracte pe care clientul le-a avut cu furnizorul se facturează conform contractului existent la data respectivă. Au fost doi ani de pandemie în cre distribuitorii nu au avut acces la contoarele din incinta unei locuințe. Există astfel de situații în care nu s-a realizat citirea”, conchide Dana Dărăban.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE