Urmărește Euronews România la cei mai importanți operatori de cablu TV din țară: Digi (canalul 66), Orange (canalul 106), Vodafone (canalul 410).

Cum vor fi experiențele în hotelurile europene, în 2024. Un nou meniu și atragerea turiștilor tineri, printre schimbări

Publicat de: Mirabela Vasile

Pe măsură ce industria ospitalității încearcă să investească mai mult în servicii și oportunități, iată cum ar putea arăta sejurul dumneavoastră la un hotel din Europa în 2024.

După ce au fost lovite în timpul pandemiei, hotelurile și unitățile de cazare turistică au constatat în sfârșit că numărul de turiști și veniturile iau o turnură ascendentă, potrivit Euronews Travel.

Un raport anual al site-ului de rezervări Booking.com a constatat că hotelierii europeni consideră că vara anului 2023 a fost un succes. De asemenea, ei se așteaptă ca situația lor economică să evolueze pozitiv în următoarele 6 luni.

Raportul a analizat subiecte precum sustenabilitatea, alimentele de proveniență regională și utilizarea inteligenței artificiale.

Hotelurile austriece și germane investesc în durabilitate

De la un boom al trenurilor cu vagon de dormit până la taxele turistice pentru protejarea mediului, industria turismului face presiuni pentru a deveni mai ecologică.

Sondajul realizat de Booking.com a arătat că mediul înconjurător este, de asemenea, o prioritate pentru hotelurile din Austria și Germania.

Puțin peste 75% dintre hotelurile austriece și 63% dintre cele din Germania și-au exprimat interesul pentru produse și servicii durabile.

Cu toate acestea, interesul nu a fost împărtășit de alte națiuni, ceea ce a dus media UE la mai puțin de 50 %.

În general, hotelurile europene au fost mai interesate să investească în eficiența energetică și în reducerea deșeurilor, în special având în vedere creșterea costurilor energiei din acest an.

Grecia și Franța încearcă să atragă călătorii din generația Z

Cei care călătoresc din generația Z ar putea dori să caute cazare în Grecia, Franța și Austria anul viitor, unde hotelurile speră în mod conștient să atragă oaspeți mai tineri.

Interesul a fost mai scăzut înItalia și Spania. În Germania, cel mai mare accent a fost pus pe atragerea călătorilor interni.

Pe întreg continentul, hotelurile caută să primească mai multe familii, media UE fiind de 56%.

Hotelurile vor oferi mai multe opțiuni de mâncare vegană și vegetariană

În perspectiva anului 2024, hotelurile se concentrează pe alinierea ofertelor lor de mâncare la tendințele consumatorilor.

Potrivit raportului, hotelierii au observat o creștere a numărului de clienți care doresc opțiuni alimentare sustenabile și de proveniență regională.

Aproape două treimi dintre cei intervievați au declarat că este important să aibă opțiuni vegetariene și vegane, 54% dintre ei oferind ambele opțiuni în proprietățile lor.

De asemenea, două treimi intenționează să treacă la ambalaje fără plastic.

Interesul hotelierilor pentru inteligența artificială este în scădere

Inteligența artificială a fost un subiect fierbinte în domeniul călătoriilor în acest an, călătorii încercând ChatGPT pentru a-și planifica călătoriile și a compara prețurile zborurilor.

Dar interesul hotelierilor pentru inteligența artificială este în scădere. Numărul hotelurilor care folosesc inteligența artificială a crescut doar marginal față de anul trecut, iar 7 din 10 hotelieri spun că nu intenționează să o folosească în viitor. În cazul celor care și-au exprimat interesul de a utiliza AI, chatbot-urile pentru clienți și prețurile dinamice au fost cele mai populare instrumente pe care intenționează să le implementeze.

Hotelurile caută să ofere mai multe experiențe locale

Sondajul a relevat că cel mai mare interes în următoarele șase luni a fost acela de a oferi mai multe experiențe locale pentru oaspeți.

Peste 60 la sută dintre hotelierii din Austria, țările nordice, Italia, Portugalia, Grecia și Franța au marcat acest lucru ca fiind o prioritate.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE