Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cozi de camioane la frontieră. Acestea ar fi diminuate dacă am intra în Schengen

Încă un pas și intrarea României în spațiul Schengen va deveni realitate. Un efect imediat va fi desființarea punctelor de trecere a frontierei și, odată cu ele, vor dispărea și cozile kilometrice de camioane din vămile românești. În vama Ruse-Giurgiu, unul dintre cele mai aglomerate puncte de trecere dintre România și Bulgaria, șoferii așteaptă cu orele în camioane din cauza blocajelor.

Războiul din Ucraina a reconfigurat rutele de transport de mărfuri pe drumurile Europei. Tirurile încărcate au trebuit să facă un ocol de mii de kilometri, via România, pentru a evita zonele de conflict.

Zilnic, sute de camioane, dacă nu chiar mii, frecventează punctul de trecere Giurgiu-Ruse. Șoferi spun că uneori au de așteptat chiar și șapte ore.

Pentru vameși, mai multe tiruri înseamnă mai multă muncă. Din România către Bulgaria, dar și invers, șoferii și transporturile sunt atent verificate. Într-o țară din spațiul Schengen, asemenea proceduri nu mai există.

Pentru a pune cozile de camioane în mișcare, autoritățile au deschis mai multe centre de control.

Raluca Dumitrache, purtător de cuvânt al Poliției de Frontieră Giurgiu: În prezent înregistrăm timpi mari de așteptare la sensul de ieșire din țară, la camioane. În acest sens, s-au suplimentat centrele de control și personalul care verifică documentele.

Șoferii au la dispoziție opt puncte de trecere a frontierei între România și Bulgaria: Vama Veche, Negru Vodă, Ostrov, Giurgiu, Zimnicea, Turnu Măgurele, Bechet și Calafat.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE