Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ce spun elevii despre noile modificări ale Educației: „Problemele sunt cu totul altele. Efectiv la toaletă nu e săpun și hârtie”

Următorul an școlar va aduce noi schimbări pentru elevi și profesori. Nu vor mai exista teze și nici medii semestriale, iar la finalul anului va fi o singură medie generală. Dacă ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, spune că aceste modificări vor face școala mult mai prietenoasă și vor pune capăt goanei după note, dascălii și elevii nu sunt prea entuziaști. Profesorii cer ghiduri ca să înțeleagă ce și cum să predea la clasă, iar elevii sunt sătui de lipsurile școlii românești și de examenele fără nicio importanță.

Tezele au devenit, în acest moment, irelevante pentru că nu oferă o imagine reală asupra competențelor. O spun reprezentanții elevilor, care vin și cu soluții.

„Teza, mijlocul de evaluare sumativă ar trebui să-i ofere prilejul profesorului să-i ofere feedback elevului pentru actitvitatea pe care a derulat-o într-un anumit interval de timp. Este important să mergi și către o schimbare de paradigmă astfel încât să transformăm întrebarea <<Ce notă am luat?>> în întrebarea <<Ce am învățat?>>”, a explicat Robert Avram, reprezentant al Consiliului Elevilor.

Elevii, dezamăgiți de noile schimbări

Chiar dacă modificările impuse de ministrul Educației sunt menite să le facă viața mai ușoară elevilor, aceștia se declară dezamăgiți de noile schimbări.

„Mi se pare că problemele în educație sunt cu totul altele. Ar trebui să schimbe alte lucruri mai importante, cum ar fi materia super învechită, profesorii care unii nu mai au nici o treabă cu prezentul și tehnologia din școli. Efectiv la toaletă nu e săpun și hârtie”, a precizat Bianca Spătaru, elevă.

Nici părinții nu par prea fericiți de noua reformă. Aceștia spun că în clasele în care numărul elevilor este mult mai mare decât cel normal, profesorul nu ar avea cum să-i noteze.

„În condițiile în care tu ca profesor ai 40 de elevi la ore, în unele clase care se caută intens, cum ai putea tu să evaluezi acel copil de cinci ori, să îi pui cinci note?”, a precizat mama unui elev.

„Nu mi se pare o schimbare de substanță, ci mi se pare o schimbare formală”, a spus un părinte.

Ce spun experții în educație

Specialiștii în educație susțin că ministerul nu a pregătit ghiduri pentru profesori astfel încât dascălii să înțeleagă cum să facă față acestor schimbări.

„Eu pun laolaltă setul de măsuri anunțate ieri cu nevoia critică de transformare de plan cadru, de model curicular altminteri riscul este ca tot ce am aflat ieri să devină formă fără fond, pentru că astfel de masuri aplicate actualului model sunt inoperante sau cu un randament foarte scazut. Nu e nici bine nici rău, ci va genera o serie de consecințe în planul evaluării, în fleul în care profesorii vor interacționa cu elevii”, a explicat Marian Staș, expert în educație.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE