Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Autoritățile nu reușesc să explice de ce podul de la Luțca era deschis circulației auto. Care au fost variantele de reabilitare a podului

Autoritățile nu reușesc să explice de ce podul de la Luțca era deschis circulației auto. Iar când vine vorba de asumarea răspunderii pentru incidentul dramatic de joi, până acum niciun responsabil nu și-a anunțat demisia.

Explicațiile autorităților

Reporter: „Cine a dat podul în funcțiune?”

Dragoș Victor Chitic, vicepreședinte CJ Neamț: „Eu, personal, nu știu să vă răspund.”

Reporter: „Cine a spus că da, se poate circula?”

Adrian Niță, prefectul județului Neamț: „Aspectul e analizat în anchetă. Nu aș putea să vă spun.”

Reporter: „Știați că se circulă pe pod?”

Dragoș Victor Chitic, vicepreședinte CJ Neamț: „Toata lumea știa.”

Reporter: „De ce nu s-a luat nicio măsură?”

Dragoș Victor Chitic, vicepreședinte CJ Neamț: „Nu știu. Eu, personal, nu răspund de această zonă.”

Reporter: „Există vreo primă concluzie acum?”

Adrian Niță, prefectul județului Neamț: „Nu. Acum încercăm să identificăm soluții.”

Reporter: „Dar cine a semnat fișa tehnică?”

Adrian Niță, prefectul județului Neamț: „Nu aș putea să vă spun.”

Reporter: „Erați încă la Consiliul Județean atunci?”

Adrian Niță, prefectul județului Neamț: „N-am știut să fie semnată o astfel de decizie care să permită deschiderea podului.”

Localnicii au fotografiat fisuri pe structura construcției

Cu două luni înainte ca podul să fie deschis circulației, localnicii au fotografiat fisuri pe structura construcției și au avertizat un funcționar local.

Gabriel Pârțac, consilier CJ: „Acum opt luni, mai mulți cetățeni mi-au spus că podul are fisuri și pe mijloc e lăsat. Am avut o ședință de Consiliu, iar în cadrul ei am vorbit cu reprezentantul de la Transporturi. Dumnealui m-a asigurat că podul e în regulă și a trecut toate testele.”

O echipă de geniști din Iași și Alba Iulia au fost trimiși de Ministerul Apărării Naționale să găsească soluții pentru a construi un pod provizoriu.

Au fost propuse două variante de reabilitare a podului

„Expertiza tehnică și DALI-ul (documentație de avizare a lucrărilor de intervenție) spun foarte clar că starea podului era foarte proastă (podul avea în mijloc o «burtă» de 38 cm, mult peste limitele tehnice admise, crăpături în tablier și hobane, probleme cu aparatele de reazem dintre pod și pilele pe care se sprijină, lipsă întreținere etc)”, a scris Iulian Bulai, membru al Camerei Deputaților, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, expertul a propus două variante de reabilitare a podului, iar la licitație s-a mers cu cea mai ieftină.

Prima propunere, cea aleasă, presupunea construirea a patru „picioare de sprijin” sub pod, pe lângă cele două deja existente, demolarea hobanelor și repararea celorlalte elemente ale podului. Pentru aceste lucrări suma alocată ajungea la 6 milioane de lei.

A doua propunere presupunea demolarea completă a căii podului și a hobanelor și contruirea unei căi noi, pe „picioarele deja existente ale podului. Lucrarea s-ar fi ridicat la 25 de milioane de lei.

„Se pare că Ministerul Dezvoltării a plătit prin PNDL peste 6 milioane de lei către CJ Neamț pentru această lucrare, sumă care se suprapune cu valoarea din prima soluție propusă”, a mai scris Bulai pe Facebook.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE