Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Alte șase avioane F-16 vor ajunge în România. Aeronavele vor fi folosite la instruirea piloților

Încă șase avioane F-16 olandeze vor ajunge, în următoarele luni, la Centrul de Instruire de la Fetești. Forțele Aeriene din Țările de Jos au mai trimis astfel de aeronave de luptă în România și în urmă cu câteva luni, când centrul a fost operaționalizat. Între timp, primii șapte piloți instruiți în unitate au început cu să zboare cu avioanele F-16. Instruirea piloților durează câteva luni, în funcție de pregătirea de bază pe care o au, dar și de condițiile meteorologice. O echipă Euronews a filmat un zbor de antrenament făcut de cursanți. 

Primii șapte piloți români care se instruiesc la Centrul de la Fetești au început să zboare cu avioanele F-16 de câteva săptămâni. Piloții au început instruirea la jumătatea lunii noiembrie, când a fost inaugurat centrul. 

Red, pilot baza 86 Aeriană Borcea: ”În tot acest timp am făcut partea de ”academics”, adică partea teoretică a cursului, după care am făcut partea de simulatoare care este partea premergătoare zborului și am început să zburăm. Avem un coleg care a reușit să zboare în simplă comandă și urmez și eu.”

Wizard, instructor contractat de Lockheed Martin: ”Sunt aproape pregătiți. Vor avea un zbor de evaluare, probabil, peste o lună, după care vor zbura în condiții meteorologice dificile. Apoi, vor avea încă vreo patru luni de instruire până vor absolvi cursul.”

Primii doi cursanți vor absolvi în luna iunie, iar modulul se va încheia în septembrie, când piloții vor primi calificativul "pregătit pentru misiune", spun instructorii.

Wizard, instructor contractat de Lockheed Martin: ”Cursul întreg durează 22-23 de săptămâni. Am fost încetiniți puțin de iarna din România. O lună, o lună și jumătate durează pregătirea teoretică. Apoi, încep instruirea în simulatoare.  După aceea, cursul e împărțit în trei etape: prima fază e cea pe care noi o numim tranziție, în care îi învățăm să piloteze aeronava, a doua etapă este despre lupta în aer și ultima fază despre lupta sol-aer.” 

Cursanții din prima grupă au pilotat avioane MiG-21 LanceR, până când acestea au fost scoase din uz, iar acum învață să facă trecerea pe avioanele F-16. 

Red, pilot Baza 86 Aeriană Borcea:Am zburat MiG-21 LanceR o perioadă de aproximativ șapte ani de zile și diferența este destul de mare din punct de vedere al performanței avionului. După ce terminăm cursul aici, o sa începem să zburăm aeronavele F-16 românești în cadrul escadrilelor în care am fost repartizați. O să începem să facem misiunile de luptă, misiunile de poliție aeriană, specifice aeronavei.” 

România are o escadrilă de avioane F-16

Acum, România are o escadrilă de avioane F-16 cu care militarii fac misiunile de Poliție Aeriană. Recent, au fost livrate primele avioane din cele 32 second-hand cumpărate de la Guvernul Norvegiei, urmând ca în perioada următoare să fie livrate și celelalte. Înființarea Centrului European de Instruire în România face ca pregătirea piloților, care se antrenau până acum în alte țări, să fie mai rapidă și mai eficientă. Compania producătoare de avioane F-16, Lockheed Martin a contractat instructorii, țara noastră  contribuie cu infrastructura, iar Țările de Jos cu aeronavele. 

Piloții care se instruiesc la Centrul de la Fetești au la dispoziție  astfel de avioane F-16 olandeze. Forțele Aeriene din Țările de Jos vor mai trimite în perioada următoare în România încă șase aeronave. 

 La centrul de instruire de la Fetești se pot pregăti și piloții de avioane F-16 care vor să treacă la nivelul următor sau militari care nu au mai pilotat avioane de luptă. Centrul este deschis și pentru aliați și tot aici se vor putea instrui și piloții ucraineni. 

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE