Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Această companie aeriană europeană cântărește pasagerii. Care sunt drepturile pasagerilor

Publicat de: Mirabela Vasile

O companie aeriană europeană a început să îi invite pe pasageri să se "cântărească" înainte de zbor. Finnair le cere călătorilor de pe aeroportul din Helsinki să se urce voluntar pe cântar la porțile de plecare.

Compania speră că această măsură va ajuta la estimarea greutății avionului înainte de decolare. Deși 800 de pasageri s-au cântărit deja voluntar, unii călători și-au exprimat îngrijorarea cu privire la "rușinea corporală" și la sancțiunile financiare bazate pe greutate.

Așadar, de ce au nevoie companiile aeriene să-și cântărească clienții și aveți dreptul să refuzați?

De ce cântăresc companiile aeriene pasagerii?

Finnair a subliniat că opțiunea de cântărire are ca scop îmbunătățirea siguranței zborurilor și nu va fi folosită pentru a penaliza pasagerii - procesul este anonim, iar numele și numerele de rezervare nu sunt înregistrate, potrivit Euronews Travel.

Fiecare aeronavă are o greutate maximă stabilită peste care nu este sigur să zboare. Companiile aeriene pot utiliza fie datele oficiale ale Agenției Europene pentru Siguranța Aviației (EASA) pentru a estima greutatea unui avion, fie pot efectua propriile măsurători standard ale greutății.

Finnair a ales cea din urmă metodă, deoarece oferă o imagine mai exactă a greutății actuale a pasagerilor și a bagajelor de mână, însă autoritățile de siguranță cer ca studiul să fie reînnoit la fiecare cinci ani.

"Sperăm să avem și de această dată un eșantion bun de voluntari, atât călători de afaceri, cât și de agrement, astfel încât să putem obține informații cât mai exacte pentru calculele importante ale balanței", spune Satu Munnukka, șeful proceselor la sol de la Finnair.

Vom avea nevoie de date atât pentru sezonul de iarnă, cât și pentru cel de vară - în sezonul de iarnă, oamenii au de obicei haine mai grele, ceea ce are un impact asupra greutății", adaugă Päivyt Tallqvist, purtător de cuvânt al Finnair.

Compania aeriană va continua programul până în luna mai, după care va trimite cifrele sale agenției finlandeze de transport și comunicații, Traficom, pentru a informa calculele de echilibrare și încărcare a aeronavelor începând de anul viitor și până în 2030.  Ultima dată când Finnair a efectuat cântăriri a fost în 2017 - și nu este singura companie aeriană care a făcut acest lucru.

La sfârșitul anului trecut, Korean Air a anunțat că va cântări pasagerii pe Aeroportul Internațional Gimpo, în timp ce Air New Zealand a făcut același lucru în iunie anul trecut pentru pasagerii care pleacă de pe Aeroportul Auckland pe zboruri internaționale.

Aveți dreptul să refuzați cântărirea la compania aeriană?

Introducerea cântăririlor pentru pasagerii de avion a fost controversată - Korean Air a fost nevoită să revină asupra politicii sale obligatorii după criticile publice.

Dacă veți călători cu Finnair în următoarele câteva luni, nu există nicio obligație de a urca pe cântar, subliniază Kate Staniforth, șefa departamentului de marketing al Travel Republic.

"Pasagerii care zboară cu Finnair ar trebui să știe că aceste "cântăriri" sunt voluntare și nu ar trebui să se simtă presați să ia parte la ele", spune ea.

"Cu toate acestea, în momentul în care decid să efectueze cântărirea, pasagerii sunt asigurați că informațiile rămân anonime și că doar agentul de servicii pentru clienți care lucrează la punctul de măsurare poate vedea greutatea totală."

Singurele informații personale înregistrate sunt greutatea totală a clientului și a bagajului de mână, vârsta, sexul și clasa de călătorie a clientului. Nu se colectează nicio informație care ar permite identificarea participanților.

"Companiile aeriene au opțiunea de a utiliza greutățile medii furnizate de autoritățile aviatice sau de a colecta propriile date, precum Finnair", adaugă Staniforth.

"Având în vedere controversele care au apărut în jurul acestui subiect, cu oameni care au acuzat compania aeriană de "body shaming" și reacțiile de respingere care s-au format pe rețelele de socializare, alte companii aeriene ar putea ezita să urmeze exemplul și să aleagă să folosească mediile furnizate de autorități."

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE