Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

11 milioane de români nu au citit nicio carte în ultimul an. N-au timp sau nu sunt interesați, pur și simplu, de lectură

Ultimele date ale INS arată că 11 milioane de români nu au citit nicio carte în ultimul an. Printre motivele principale se numără faptul că nu au timp sau nu sunt interesați de lectură.

Românii, pe ultimul loc în Uniunea Europeană la consumul de carte

Lista beneficiilor cititului împreună cu copiii

Suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană la consumul de carte, asta deși lista beneficiilor este lungă, în special dacă părinții citesc împreună cu copiii lor. 7 februarie este, totodată, și Ziua Internațională a Cititului Împreună.

Printre aceste beneficii se numără faptul că cititul stimulează creativitatea și imaginația copiilor, le îmbunătățește abilitățile de concentrare, dar și cele de scriere și comunicare. Dincolo de asta, cititul împreună cu copiii este o rutină excelentă înainte de somn și înseamnă, de fapt, timp de calitate petrecut cu cei mici, ceea ce poate îmbunătăți relațiile dintre ei și părinți. Iar dacă vrem să-i convingem pe cei mici să citească, tot ce ar trebui să facem, de fapt, este să devenim noi un exemplu pentru ei.

Din păcate, la capitolul lectură nu avem motive de mândrie. Ultimele date ale INS arată că 11 milioane de români nu au citit nicio carte în ultimul an pentru că nu au timp sau, pur și simplu, nu sunt interesați de lectură.

Dintre cei care citesc, cei mai mulți sunt din mediul urban - aproape 40%. Spre comparație, în mediul rural, numărul celor care citesc este de doar puțin peste 18%.

Și, totodată, vedem că femeile citesc mai mult decât bărbații.

Statisticile privind consumul scăzut de lectură sunt completate de altele, la fel de îngrijorătoare, care ne arată că tot mai mulți copii și adolescenți petrec timp citind postări pe rețelele de socializare și nu cărți. Un studiu Salvați Copiii arată că peste 30% dintre cei cu vârste între 5 și 10 ani utilizează rețelele sociale. Dacă ne referim la adolescenți, peste jumătate dintre ei petrec între două și trei ore în social media, în timp ce 15% „stau” pe rețelele de socializare între patru și șase ore. Din fericire, procentul celor care petrec mai mult de șase ore în social media este de doar 4%.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE