Președintele francez Emmanuel Macron a solicitat miercuri măsuri mai stricte în Europa în fața ingerințelor străine prin intermediul rețelelor de socializare. Liderul de la Elysée a avertizat că „cei mai mari cumpărători de conturi false sunt rușii (...) pentru a destabiliza democrațiile europene.
„Prostia noastră în asta constă. Ele sunt platforme care sunt făcute pentru a vinde publicitate individualizată”, a spus Macron, la Forumul pentru Pace de la Paris, o serie de dezbateri consacrate guvernanței globale, potrivit agenției France Presse, citată de Agerpres.
Președintele francez susține că rețelele de socializare sunt coordonate printr-un proces „care va genera maximum de trafic pentru a le maximiza paginile de publicitate și, deci, întreaga ordine meritocratică care fundamenta democrațiile noastre - un raport cu argumentarea, adevărul - este complet suspendată”.
Macron, despre rețelele de socializare: Dacă nu dai imediat peste conținut de extremă dreapta, este pentru că ești prost organizat
Din acest motiv, Macron consideră că „trebuie să recâștigăm controlul vieții noastre democratice și informaționale prin reglementare”.
„Pe rețelele de socializare, dacă nu dai imediat peste conținut de extremă dreapta, este pentru că ești prost organizat”, a spus președintele francez, potrivit sursei citate.
Astăzi, „cei mai mari cumpărători de conturi false sunt rușii (...) pentru a destabiliza democrațiile europene”, a mai afirmat Macron, vorbind despre „o interferență pe steroizi”.
Drept mare, președintele Franței vrea o „o agendă mult mai puternică de protecție și de reglementare în Europa” în cazul rețelelor de socializare.
Însă această agendă este compatibilă cu 'inovația', cu 'actori de interes public' care oferă 'infrastructuri libere', a adăugat el.
La început lunii aprilie, Uniunea Europeană a transmis că nu renunță la legislația care obligă platformele digitale să elimine manipulările, știrile false sau anunțurile de vânzare înșelătoare, în ciuda presiunilor americanilor. Platformele care nu respectă regulile riscă amenzi de până la 6% din cifra globală de afaceri.
