WhatsApp va începe să afișeze reclame, după ce ani de zile a oferit servicii gratuite, fără obligații.
WhatsApp a declarat că miliardele de utilizatori care folosesc serviciul de mesagerie vor începe să vadă reclame în anumite zone ale aplicației, potrivit euronews.com
Unde vor apărea reclamele pe WhatsApp
Reclamele vor fi afișate numai în fila Actualizări a aplicației, nu și acolo unde se află chat-urile personale, au declarat dezvoltatorii.
„Experiența de mesagerie personală pe WhatsApp nu se schimbă, iar mesajele, apelurile și statusurile personale sunt criptate end-to-end și nu pot fi utilizate pentru a afișa reclame”, a declarat WhatsApp într-o postare pe blog.
Ce informații sunt folosite pentru distribuirea reclamelor pe WhatsApp
Este o schimbare mare pentru companie, în contextul în care fondatorii Jan Koum și Brian Acton au promis să păstreze platforma fără reclame atunci când au creat-o, în 2009.
Facebook a cumpărat WhatsApp în 2014, iar fondatorii au plecat câțiva ani mai târziu. Compania mamă Meta Platforms Inc. încearcă de mult timp să genereze venituri din WhatsApp.
WhatsApp a declarat că reclamele vor fi direcționate către utilizatori pe baza unor informații precum vârsta acestora, țara sau orașul în care se află, limba pe care o folosesc, canalele pe care le urmăresc în aplicație și modul în care interacționează cu reclamele pe care le văd.
De asemenea, spune că nu va utiliza mesajele personale, apelurile și grupurile din care face parte un utilizator pentru a direcționa reclamele către el.
Comisia Europeană a semnalat anul trecut că această măsură nu respectă Legea privind piețele digitale (DMA) și Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR).
Centrul European pentru Drepturi Digitale, condus de activistul pentru protecția vieții private Max Schrems, a declarat că abordarea „Pay or Okay” a Meta obligă efectiv utilizatorii să aleagă între confidențialitate și accesibilitate.
„Meta face exact opusul a ceea ce prevede legislația UE. Datele diferitelor sale platforme sunt legate, iar utilizatorii sunt urmăriți pentru publicitate fără nicio alegere reală. Fără consimțământul liber exprimat, corelarea datelor și afișarea de publicitate personalizată este în mod clar ilegală”, a afirmat Schrems într-o declarație.
Centrul European pentru Drepturi Digitale a declarat că va examina acțiunile Meta și „va iniția proceduri împotriva companiei dacă este necesar".
WhatsApp a dezvăluit luni trei funcții de publicitate, încercând să monetizeze baza de utilizatori a aplicației. Canalele vor putea să perceapă utilizatorilor o taxă lunară pentru abonamente, astfel încât aceștia să poată primi actualizări exclusive.
De cealaltă parte, proprietarii canalelor vor putea să plătească pentru a promova vizibilitatea pentru noi utilizatori.