Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Vizita la mall, un obicei pentru români. Studiu: șapte din zece români merg cel puțin o dată pe săptămână la cumpărături

Vizita la mall nu se mai rezumă la shopping. Clienții vor să socializeze în centrul comercial, să ia masa și să meargă la cinema. Un studiu recent al unei companii de cercetare arată că șapte din zece români merg la mall cel puțin o dată pe săptămână. Bărbații vizitează centrele comerciale mai des decât femeile, însă petrec mai puțin timp în incintă. Specialiștii în publicitate spun că și strategiile de marketing ale brandurilor atrag clienți.  

70% dintre respondenți studiului au spus că vizitează centrul comercial cel puțin o dată pe săptămână. 

Datele arată că pe lângă scopul de a merge la cumpărături, pentru 29% dintre respondenți centrele comerciale sunt ideale pentru socializarea la cafea, dar și pentru a lua masa. Iar 18% ajung aici pentru hypermarketuri.  Un alt motiv este vizionarea filmelor la cinema. 

”Merg la mall cam de vreo două-trei ori pe săptămână, aproximativ. De regulă am întâlniri de business sau sa mă relaxez la cumparaturi”, spune un băiat.

”Cumpărături sau să mănânc sau să ies cu prietenii la cafea. E un loc destul de liniștit unde putem să mergem într-o varietate de locuri și asta ne place cel mai mult”, precizează o fată. 

Specialiștii în publicitate spun că mall-ul acoperă mai multe nevoi ale clienților, însă aceștia sunt atrași și de experiențele pe care le oferă diferite companii. 

Georgian Draghici, director de vanzari companie de publicitate: ”Lumea se duce la mall pentru că are nevoie să găsească într-un singur loc mai multe servicii și astfel să economisească de fapt un timp pierdut prin a merge în mai multe locații diferite.”

Multe dintre brandurile pe care le găsim în mall-urile din orașe pun în practică strategii pentru a atrage clienții, cât și a-i fideliza.

Cristiana, manager magazin: ”Punem mult accent și pe muzica din magazin, pe iluminat și pe parfumul specific, clienții chiar ne recunosc după acest miros specific, ne identifică cu acesta. Încercăm să facem un mix cat mai placut de culori astfel încât clientul să identifice atât o geantă cât și o pereche de încălțăminte să-i completeze ținuta. De exemplu eu aș vedea această pereche de sandale combinată cu această geantă ivory. E o combinație versatilă și asigura în același timp.”

Datele studiului arată că suma medie cheltuită la mall la o singură vizită este de aproximativ 300 lei, iar timpul petrecut depășește două ore. 

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE