Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Noua generație renunță la mall-uri pentru haine la mâna a doua. Sustenabilitatea, un factor-cheie în decizia de cumpărare

Noua generație pare să renunțe la mall-uri pentru magazine de haine la mâna a doua și să se mândrească cu asta.

EDITED, o companie de statistică de peste Ocean, a aflat și motivul. Povestea stă cam așa: Acum câțiva ani cei care apelau la haine second-hand – sau vintage, adică piesele de colecție folosite care se vând în magazinele de specialitate – erau o soluție bună din punct de vedere financiar și  mult mai rapidă.

Sustenabilitatea, un factor extrem de important

Noua generație însă, generația z, este mai interesată de factorul sustenabilității și alege articole folosite pentru a combate fenomenul hainelor de fast-fashion pe care le găsim în malluri. Acele colecții care se schimbă, în Statele Unite, o dată la două săptămâni și pe care le cumpăram și purtăm o dată sau de două ori, până nu mai sunt trendy – adică în maxim un sezon.

EDITED a aflat că săptămânal, la nivel global, sunt produse 47.000 de modele de îmbrăcăminte– atenție, nu haine – modele. Iar nivelul de producție față de 2020 a crescut cu 120%.

Tinerii și-au propus să lupte împotriva trendurilor rapide și să investească în calitate și reciclare. Au reușit pentru că acum piața hainelor second-hand valorează 119 miliarde e de dolari – o creștere de 23 de milioane față de anul precedent. Iar în 2026, Statista estimează că va ajunge la 218 miliarde – datorită generației Z.

Marile companii de modă oferă alternative sustenabile

Iubirea pentru piesele second-hand a împins și branduri, atât pe cele de lux cât și pe cele mai accesibile, să oferă o alternativă sustenabilă: Balenciaga oferă o platformă individuală prin care tinerii pot cumpăra haine la mâna a două. Diesel și Coach – site-urile de la americani-  au o secțiune specială dedicată hainelor iubite anterior. Iar aici se adaugă o listă întreagă de siteuri de specialitate care vând strict produse folosite.

Nu toate hainele pe care le găsim pe aceste platforme sunt mai accesibile la preț însă: gențile Hermes oferă un profit de 5308% iar adidașii de la Nike – edițiile speciale – generează un profit între 496% și 845%. Colaborările între branduri, care oferă de multe ori un număr limitat de piese și sunt sold out în câteva minute sunt și cele mai căutate articole pe platformele de resell.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE