Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Thrifting, piață de 30 de miliarde de dolari

Thrifting este un termen de reținut.  În ultimii ani, cumpărăturile de haine la mâna a doua, căci asta înseamnă, au devenit noul “cool”.

Totul a plecat din social-media și de peste Ocean, din Statele Unite. Acolo, magazinele de produse vintage au apelat la influenceri ca să își facă reclamă. 

Au apărut în social-media și așa-numitele “hauls”, adică prezentări de achiziții după o sesiune de cumpărături. Un fel de unboxing la plasă.

Noua generație a percutat imediat.  Mai ales că pe masă a fost pusă și miza sustenabilității.  Conform studiilor, cel puțin în America, 70% dintre consumatorii tineri iau în calcul acest criteriu înainte de a-și cumpăra haine.

Așadar, o rețetă simplă: sustenabil, trendy, prezent pe Instagram și mai ales pe TikTok. 

Piața de thrift valorează miliarde de dolari

În acest moment, piața globală de “thrift” este undeva la 23 de miliarde de dolari, conform raportului Thredup și GlobalData. Va ajunge la 30 de miliarde de dolari, în următorii trei ani. 

Cum stau lucrurile la noi?  În România, magazinele second-hand importă haine din Vestul Europei, donații, în mare parte. Prețurile sunt imbatabile.

Marfa se vinde la kilogram. În prima săptămână în care este disponibliă, când, de altfel, găsești produse mai bune, costă, în medie, 120 de lei.

În cea de-a doua săptămână…pentru ce a rămas, poți plăti chiar jumătate, așadar 60 de lei/kilogramul.  Și tot așa, până când dispar ultimele hăinuțe.  

 Thriftingul este o vânătoare de comori  

Mulți dintre clienți țin legătura cu magazinul pentru a afla despre noile transporturi. Sunt, în mare, cei care vânează piese de colecție de la branduri de lux: Gucci, Prada, Moncler, Escada, Dolce & Gabanna, toate se găsesc în România, trebuie doar să știi unde și când să le cauți.

Proprietarii de afaceri mizează și ei pe vedetele autohtone ca să își promoveze marfa.

Sigur, riscul de a da peste haine cu defecte este mare. Totuși, thriftingul, propulsat și de pandemie, va crește enorm în anii următori, odată cu un alt element-cheie: puterea de cumpărare a noilor generații, care este din ce în ce mai mare.  

 

Taguri

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE