Urmărește Euronews România la cei mai importanți operatori de cablu TV din țară: Digi (canalul 66), Orange (canalul 169), Vodafone (canalul 410).

Unirea prin infrastructură, o restanță de 164 de ani. În ce etapă au ajuns marile proiecte de infrastructură rutieră care ar putea lega România de Moldova

De Euronews  •  

Distribuie

DIMENSIUNE TEXT

Unirea politică a României nu a însemnat și unirea infrastructurii. Regiunea Moldovei are, în continuare, cei mai puțini kilometri de autostradă și nu este legată de restul țării. Asta face ca Moldova să fie ceea ce se numește ”Polul Sărăciei din România”, și chiar din Europa.

Despre unirea prin infrastructură a vorbit, la Euronews România, secretarul de stat din ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu. Acesta a explicat în ce stadiu se află proiectul Autostrăzii A7, care ar putea lega Moldova de restul țării, Autostrada Unirii A8, Podul de la Brăila și a vorbit și despre primele proiecte de infrastructură rutieră depuse în comun cu Republica Moldova.

În ce etapă se află Proiectul Autostrăzii A7, care ar putea lega Moldova de restul țării

Irinel Scrioșteanu, secretarul de stat din ministerul Transporturilor:Moldova este prioritatea pe harta infrastructurii României de acum și beneficiază de o premieră, în ceea ce privește infrastructura de transport rutier. Așa cum am anunțat, acum două săptămâni, vom avea prima autostradă care va fi integral în construcție. În primăvară, toate cele 13 loturi care compun A7 de la Ploiești, până la Pașcani, vor fi în lucru. Vom avea firme șantier pe toate loturile.

Estimez că vom termina autostrada A7 în 2025, un an mai devreme decât ne-am asumat prin PNRR. Aceasta e o altă premieră vizavi de autostrada construită de la 0 într-un termen scurt, față de ceea ce s-a întâmplat în ultimii 30 de ani”.

Autostrada A8 (Autostrada Unirii)

„Avem în proiectare și porțiunea de la Pașcani la Suceava și de la Suceava la Siret și această coloană vertebrală a infrastructurii pe regiunea Moldovei A7 va fi până la Siret, dar e foarte importantă Autostrada Unirii A8, practic, ar intra pe un drum fără întoarcere, fără a avea vreo șansă să nu mai fie finanțată. Primele două tronsoane au fost lansate spre licitație în luna decembrie, ultimele două porțiuni care au fost finanțate din PNRR. Anul acesta a fost aprobat traseul până la Ungheni, viitorul pod peste Prut, pentru că această autostradă trebuie să continue, cel puțin până la Chișinău.

Estimez că până la sfârșitul anului putem scoate la licitație primele noi tronsoane din A8, în așa fel ca și această autostradă să capete conturul final și să avem constructori anul viitor și pe această zonă”, a spus Irinel Scrioșteanu, secretarul de stat din ministerul Transporturilor.

În 2023 vom putea circula pe Podul de la Brăila, de peste Dunăre, potrivit secretarului de stat din ministerul Transporturilor.

Irinel Scrioșteanu, secretarul de stat din ministerul Transporturilor: „E o continuare a infrastructurii din Moldova, pentru că podul de la Brăila va face legătura peste Dunăre și cu viitoarele drumuri Brăila-Focșani și Brăila-Buzău și conexiunea dintre Brăila-Tulcea și Constanța. Cu siguranță anul acesta vom circula pe acest pod - cea mai complexă infrastructură de transport construită în România, de după Revoluție și de până acum. Se lucrează la partea finală a podului, în sensul în care a început primul strat de hidroizolație și se fac ultimele lucrări în zona rosturilor de dilatație la capetele dinspre Brăila și Tulcea.

Mai avem acolo în lucru drumul expres dintre Brăila și Galați. Mai avem un proiect care a fost deblocat recent. Acesta fusese suspendat, din lipsă de indicatori de trafic - Tișița-Albița - un drum foarte important, care va face legătura cu Republica Moldova, și decizia a fost să se facă la nivel de drum de mare viteză, cel puțin drum expres. Am depus săptămâna trecută (16-22.02.2023) primele cereri de finanțare împreună cu Republica Moldova. Și aici este o noutate, pentru etapa a doua a podului de la Ungheni, plus finanțare pentru noul pod de la Albița. Acolo noi am făcut o expertiză și am ajuns la concluzia că trebuie să construim un pod nou pe patru benzi și acestea sunt primele proiecte de infrastructură rutieră depuse în comun cu Republica Moldova, având în vedere și statutul de candidată a Republicii Moldova ca membră a UE.”

Distribuie

Taguri