Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Studiu: 40.5% dintre angajatori nu sunt pregătiți să facă publice salariile din companii

Comisia Europeană a înaintat la începutul lunii martie o propunere legislativă privind transparența salarială, pentru a se asigura că femeile și bărbații din Uniunea Europeană primesc salarii egale, pentru o muncă egală. 

Una dintre măsurile din propunerea Comisiei arată că salariile trebuie să fie publicate în anunțurie de angajare. Astfel, angajatorii trebuie să dea informații în anunțurile de angajare cu privire la intervalul salarial sau chiar suma exactă pe care angajatul o va primi odată ce este angajat.

Realitatea este că, în practică, 40.5% dintre angajatori nu sunt pregătiți să facă publice lefurile, potrivit unui sondaj eJobs. Ei se tem că o astfel de măsura va demotiva o parte dintre angajați și va crește fluctuația de personal. Aceștia pun în balanță avantajele și dezavantajele publicității și par mai degrabă ezitanți la a îmbrățisa o astfel de inițativă. Pe de altă parte, candidații își doresc de multă vreme ca piața muncii să implementeze această schimbare.

Care sunt avantajele și dezavantajele transparentizării salariale?

”Astfel, doar 28,3% dintre companiile respondente sunt pregătite pentru transparentizarea salariilor.

Un procent de 40,5% dintre companii se declară complet nepregătite pentru acest pas, iar 31,3% trebuie să mai pună la punct câteva aspecte înainte de a putea face acest lucru. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre angajatori sunt de acord că anunțurile de angajare cu salariul la vedere ar crea o serie de efecte pozitive în piață, cele mai importante fiind faptul că, atât candidații, cât și angajații vor înțelege mai bine unde se situează din punct de vedere salarial și cum să își seteze așteptările, dar și că va crește încrederea în angajator dacă salariile pe care le oferă sunt în linie cu piața.

În plus, recrutorii mai cred că, implementată corect, această măsură crește satisfacția, motivația și productivitatea angajaților, că se vor scurta procesele de recrutare și că va crește relevanța candidaților. 37,9% dintre respondenți recunosc că acele companii cu salarii peste media pieței vor atrage mai mulți candidați, iar 7,6% spun că nu vor mai fi motive de discuții și invidii în echipe”, arată cel mai recent sondaj eJobs.

Sondajul a fost realizat în luna mai pe un eșantion de 450 de respondenți – manageri, recrutori și antreprenori.

Există anunțuri cu salariu inclus în prezent?

Cifrele eJobs arată că oamenii care optează pentru un loc de muncă se raportează cu mai multă încredere către anunțurile cu un salariu publicat. Joburile cu salariul public au cu 40% mai multe accesări decât celelalte, a precizat Raluca Dumitra, șefa diviziei de Marketing a eJobs. Totuși, în acest moment, doar 14,3% dintre anunțurile postate pe eJobs au și salariul inclus, a mai completat aceasta.

Care sunt dezavantajele transparentizării salariilor?

Dacă propunerea se materializează la nivelul UE, totul se va schimba pe piața muncii. O nouă legislație ar putea marca începutul unei ere pe care candidații o doreau de multă vreme.

DEMOTIVAREA – 52% dintre participanții la același sondaj derulat de eJobs consideră că angajații aflați deja în câmpul muncii se vor demotiva la vederea unor propuneri salariale mari pentru noii angajați.

MIGRAȚIA PE PIAȚA MUNCII – Alt dezavantaj îl reprezintă tentația angajaților de a schimba constant serviciul pentru un salariu mai bun.

TENSIUNILE ÎNTRE COLEGI – Un ultim dezavantaj îl reprezintă eventualele animozitățiîntre colegi acolo unde se înregistrează distincții salariale pentru aceeași funcție. Totodată, mulți angajați slab pregătiți ar putea vâna doar salariul.

Tu ce salariu ai?

"Este clar că piața va deveni mai volatilă, iar pentru companiile cu salarii sub nivelul pieței va fi mult mai greu să găsească oameni. Însă este direcția spre care se îndreaptă tot mai multe țări și spre care ne îndreptăm și noi. Vedem lunar aproximativ 40.000 de oameni care intră pe comparatorul Salario pentru a afla cum se poziționează salariul pe care îl câștigă față de alte salarii din industria în care lucrează sau ale unor angajați cu roluri similare, dar și pentru a își face o idee despre media din piață înainte de a merge la un interviu de angajare”, mai spune Raluca Dumitra.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE