Administrația Trump se pregătește să prezinte miercuri una dintre cele mai ample modificări ale politicilor de mediu din ultimii ani, vizând reducerea standardelor de economie de combustibil pentru autoturisme și camioane ușoare, scrie Reuters.
Propunerea reprezintă o inversare majoră a regulilor adoptate anul trecut de administrația Biden și marchează o nouă etapă în efortul administrației Trump de a sprijini vehiculele cu motoare pe combustie internă, în detrimentul reglementărilor care favorizează electrificarea.
Potrivit informațiilor obținute de Reuters de la reprezentanți ai industriei auto și surse familiare cu planul, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) intenționează să reducă semnificativ cerințele de eficiență pentru vehiculele fabricate între 2022 și 2031. Noile reguli ar relaxa obligațiile impuse constructorilor auto, care în prezent se confruntă cu presiuni puternice să crească producția de autovehicule electrice și hibride.
Printre schimbările radicale propuse se numără:
- eliminarea posibilității de a tranzacționa credite între producători auto — un mecanism care permite companiilor cu modele mai eficiente să-și vândă surplusul de credite firmelor care nu îndeplinesc țintele;
- eliminarea unor credite acordate pentru tehnologii de reducere a consumului, cum ar fi îmbunătățiri aerodinamice sau sisteme avansate de gestionare a energiei.
Sursele afirmă că intenția administrației este de a simplifica regulile pentru industrie și de a reduce costurile pentru producători, facilitând în special vânzarea vehiculelor cu motoare pe benzină, care rămân profitabile și populare în SUA, în ciuda presiunilor globale pentru electrificare.
Pentru prezentarea oficială a propunerii, președintele Donald Trump îi va avea alături pe directorii executivi ai Stellantis și Ford Motor, două dintre companiile care ar beneficia cel mai mult de relaxarea standardelor.
Prezența lor sugerează sprijinul industriei auto și dorința de a reduce ritmul tranziției spre vehicule electrice, considerată de unii lideri industriali prea costisitoare și prea rapidă.
