Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Trenuri noi, infrastructură veche. Cele 20 de trenuri noi achiziționate prin PNRR trebui să circule cu până la 160 de km/h

Peste cel mult 3 ani ar trebui să circulăm cu trenuri electrice noi, cumpărate cu bani din PNRR. Doar că infrastuctura feroviară trebuie urgent modernizată pentru a pune pe șine noile trenuri, care ar trebui să circule cu până la 160 de km/h.

Reprezentanții CFR Călători se laudă că numărul pasagerilor a crescut anul acesta cu zece la sută față de anul trecut, însă călătorii se plâng din ce în ce mai mult de condițiile de călătorie.

Trei miliarde de lei vor costa cele 20 de trenuri noi cu care vom putea circula din 2026, dar și reparațiile pentru câteva zeci de locomotive și vagoane.

”Practic se schimbă absolut totul. La locomotive se schimbă motoare, transformatoare și absolut tot. La vagoane să rămână doar caroseriile și se echipează cu echipamente moderne PNRR”, a declarat Traian Preoteasa- director CFR Călători.

Trenurile trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030. Aceasta este o obligație pentru toate statele Uniunii Europene incluse într-un plan foarte clar privind infrastructura de transport. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu spune că termenul va fi respectat și de România.

”E realizabil aceasta țintă. Știu bine că în următoarea perioadă va fi dacă și nu a fost deja, în următoarele săptămâni va fi relansată licitația de la Craiova la Caransebeș. De la Caransebeș la Arad sunt cele 4 loturi finantate prin PNRR. Pe partea cealalata cele 4 loturi de la episcopia Bihor la Cluj”, a zis Sorin Grindeanu.

Până când se vor vedea investițiile anunțate de ministrul Transporturilor, pasagerii continuă să se plângă de întârzieri și de mizeria din vagoane.

Dacă în 2021 erau 3,4 milioane de minute de întârzieri la trenurile de călători, numărul a crescut la 4,3 milioane în 2022, potrivit CFR SA. Aproape în orice moment al zilei, pe panoul din gara de nord din Capitală sunt afișate întârzieri.

Pentru modernizarea infrastructurii feroviare vor fi alocate 350 de milioane de lei, adică puțin peste 1% din bugetului Ministerului Transporturilor în 2024.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE