Taxarea parcării în București. Nicușor Dan: „Rezidenții vor putea să plătească un abonament, în baza căruia să-și lase mașina pe domeniul public”

De Bianca Chirilă  •  

Distribuie

DIMENSIUNE TEXT

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a vorbit la „Euronews ACUM” despre situația noilor tramvaie și a peroanelor, dar și despre cum ar putea fi îmbunătățit traficul în București, având în vedere că orașul este pe locul opt la nivel mondial în ceea ce privește aglomerația.

Știați că vin aceste tramvaie și, totuși, peroanele nu au fost lungite.

Primarul Capitalei, Nicușor Dan: „Pentru că au fost tot timpul alte urgențe, dar în momentul în care primul tramvai va avea recepția făcută pentru a circula, peroanele vor fi gata. Nu e mare lucru să faci un peron. Asta nu e o problema. Știrea adevărată este că în 32 de ani s-au cumpărat 17 tramvaie noi, și, în acest mandat, se achiziționează 100 de tramvaie noi. Nu am informații tehnice despre cât durează această verificare. În momentul în care el va circula, peroanele vor exista la dimensiunea care trebuie.”

În acest moment Bucureștiul este pe locul opt la nivel mondial în ceea ce privește aglomerația. De ce este atât de aglomerat și de ce oamenii nu reușesc să fie convinși să circule cu transportul în comun?

„Este un cumul de factori aici. Pe de-o parte, transportul în comun stă în trafic, pe de altă parte este relativ ieftin, dacă nu gratuit, să parchezi în București. Acum ce putem să facem pentru a ieși din paradigma asta este să avem o monitorizare a mijloacelor de transport în comun și un element esențial este semaforizarea și am făcut niște pași înainte și e ceva ce nu am făcut încă, taxarea parcării”, a mai spus Nicușor Dan.

Cum va schimba parcarea în București planul taxării parcărilor?

„În primul rând, există o chestiune tehnică, care ne împiedică să acționăm mai repede. Există o prevedere în Ordonanța 43, care spune că nu poți să taxezi decât o parcare pe care ai amenajat-o în prealabil. Ar fi mai simplu să taxezi zone întregi. Asta intenționam. Ideea este că anumite zone, de care știi deja că ai glomerație, trebuie să le taxezi, de exemplu, tot ce înseamnă zona Unirii, Piața Universității. Acolo trebuie să existe un tarif. Am taxa cu anumite prețuri pe diferite zone fără prevedere legală. Cu această prevedere am pus deja banii pentru a extinde foarte mult parcările plătite, care sunt în interiorul zonei centrale. Prețul o să îl stabilim în funcție de cerere și ofertă. Am o valoare, dar nu vreau să o spun. Rezidenții vor putea să plătească un abonament, în baza căruia să-și lase mașina pe domeniul public”, a mai adăugat primarul.

Care este principalul eșec și principala reușită din timpul mandatului?

Nicușor Dan: „Sunt trei schimbări importante pe care le-am făcut: stabilizarea financiară, zona de urbanism și direcționarea investițiilor. Este o veșnică luptă cu timpul pe care ți l-au furat alții, care ți-au cheltuit banii și oportunitățile, înainte ca tu să ajungi aici și eu sunt conștient că oamenii vor să vadă lucrurile pe care primarul le face.

Ce promiteți?

„O să avem niște linii de tren metropolitan în zona de Nord, rețeaua de tramvai reabilitată și semaforizare inteligentă pe 500 de intersecții conectate la serverul central și o să reușim să îmbunătățim cum era apa caldă acum patru, cinci ani”, a mai adăugat primarul Bucureștiului.

Taguri