Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Începe Start-Up Nation 2022: Cum au dezvoltat două tinere o afacere în care promovează tradițiile românești

Ediția din acest an a programului Start-Up Nation va începe pe 19 iulie. Prin acest program, firmele înființate după 1 ianuarie 2020 pot primi finanțare de pana la 40 mii de euro. Anul acesta vor fi doi piloni, unul destinat antreprenorilor din România, iar celălalt pentru cei care vin din diaspora. Pentru a fi eligibili, viitorii beneficiari vor trebui să asigure din resurse proprii o contribuție de minimum 5% din cheltuieli.

Bugetul alocat ediției din acest an este de puțin peste 500 de milioane de lei, dar ministerul speră ca în urma rectificării bugetare fondurile să ajungă la 2,2 miliarde de lei.

„Cei interesați poți face preînscrieri precizăm că în data de 18 iulie, în ziua dinaintea lansării, va fi un interval de câteva ore în care platforma nu va funcționa, întrucât cei de la STS vor face un ultim import de date din bazele de date de la Registrul Comerțului,” a declarat Constantin Cadariu, ministrul Antreprenoriatului și Turismului.

Afaceri de succes

Un exemplu de succes al Start-Up Nation îl reprezintă Alina Ieremciuc și Mariana Solonari, fondatoarele unui brand prin care încearcă să promoveze tradițiile românești. Tinerele au o afacere de succes, pe care au început-o în 2017, odată cu startul primei ediții a programului.

Mariana Solonari: „A trebuit să ne dezvoltăm pentru că cerea și piața, noi cu ce am început puteam să facem puține produse. Am făcut credit de investiție ca să plătim în rate niște imprimante mai mari și mai avansate. Nimeni să nu creadă că începând cu asta totul devine o afacere. Devine mult mai târziu, poate în doi, trei ani.”

Alina Ieremciuc: „Suntem la 6 angajați dintre care jumătate sunt part-time, noi lucram bine si cu studenții. Noi am vrea să devenim o fabrică în următorii ani, minim 50.”

Angajată: „Eu am mai lucrat pe organizare evenimente, de nunti botezuri și cumva am zis că mă atrage chestia asta. Mă gândeam la mine să îmi deschid eu afacerea mea, dar cum s-a nimerit așa am zis să vin aici.”

La ediția din acest an, în afara celor 10.000 de beneficiari prognozați ai pilonului de bază, va exista un alt pilon destinat antreprenorilor români din diaspora, unde se estimează că vor fi 1.000 de beneficiari. Perioada de înscriere se va încheia la 1 septembrie.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE