Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Dosarul Bogdan Gigină, amenințat cu prescrierea. Niciun vinovat, la șapte ani de la moartea polițistului care deschidea coloana lui Gabriel Oprea

Se împlinesc exact șapte ani de la moartea polițistului Bogdan Gigină, cel care deschidea coloana oficială a fostului ministru Gabriel Oprea. Agentul se afla pe motocicleta de serviciu, când a căzut într-o groapă nesemnalizată în apropiere de Casa Radio din București. Din 2015 până acum nu a fost găsit niciun vinovat, pentru că dosarul stagnează la instanță, încă în faza de fond.

Familia polițistului organizează chiar astăzi un protest, sub forma unui marș, pentru a cere dreptate. Participanții pornesc din fața Brigăzii Rutiere a poliției din Capitală, acolo fiind locul de muncă al agentului Bogdan Gigină.

Zeci de motocicliști, colegi, prieteni și membri ai familiei polițistului participă la eveniment. Familia polițistului cere dreptate, pentru că nu a fost identificat un vinovat, deși au trecut foarte mulți ani.

Toți cei implicați în acest marș se vor opri în fața Tribunalului București, acolo unde se judecă dosarul.

Potrivit avocatului familiei, Cătălin Crăciunescu, termenul de judecată ar fi fost fixat astăzi, 20 octombrie, data exactă a decesului polițistului, iar pentru prima dată, familia a cerut un alt termen, fiind un moment mult prea dificil.

Dosarul polițistului Gigină este amenințat cu prescrierea

Fapta de ucidere din culpă se prescrie, în mod normal, după opt ani. Anul viitor s-ar împlini termenul de prescripție, iar dosarul este încă în faza de fond. Chiar dacă se încheie, va urma perioada de apel, de contestații.

Dosarul a fost trimis de DNA în mai 2018 la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, însă s-a plimbat pe la mai multe instanţe, din motive de procedură, la Judecătoria Sectorului 1 şi apoi Tribunalul Bucureşti.

Fostul vicepremier Gabriel Oprea, judecat pentru ucidere din culpă pentru moartea polițistului Bogdan Gigină

Conform DNA, accidentul rutier care a determinat decesul poliţistului Gigină s-a produs ca urmare a nerespectării de către Gabriel Oprea, Petre Mazilu şi General MPM Impex SRL a dispoziţiilor legale şi a măsurilor de prevedere pentru exercitarea unor activităţi - activitatea de însoţire a ministrului de către poliţişti rutieri, în cazul lui Oprea, respectiv activitatea de realizare a unor lucrări în carosabil în cazul firmei şi administratorului acesteia.

„În seara de 20 octombrie 2015, agentul de poliţie Gigină Bogdan-Cosmin, în vârstă de 28 de ani, a fost implicat într-un accident de circulaţie pe o stradă din municipiul Bucureşti, în urma căruia a suferit o hemoragie cranio-cerebrală, consecinţă a unui traumatism cranio-cerebral şi facial cu fractură craniană, leziuni care au cauzat decesul. La momentul producerii accidentului, victima Gigină Bogdan-Cosmin făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a ministrului Oprea Gabriel, care preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul. La momentul producerii accidentului, ministrul Oprea Gabriel se deplasa către locuinţa sa", susţinea DNA.

În opinia procurorilor, Gabriel Oprea i-a pus pe poliţiştii rutieri care au executat această acţiune de însoţire într-o situaţie permanentă de risc sporit, obligându-i să participe la o activitate ce avea un potenţial ridicat de producere a unor evenimente rutiere.

„Concret, începând cu preluarea, la începutul anului 2014, a funcţiei de ministru al Afacerilor Interne, inculpatul Oprea Gabriel a dispus - cu încălcarea dispoziţiilor legale privind însoţirea demnitarilor de către Poliţia Rutieră - însoţirea sa permanentă de către un dispozitiv de Poliţie Rutieră, iar din luna iunie 2015 a dispus ca din acest dispozitiv să facă parte şi un poliţist rutier motociclist. În acest mod, ministrul de Interne de la acea dată, Oprea Gabriel, şi-a conferit, în mod discreţionar, drepturi neprevăzute de cadrul legal, drepturi a căror exercitare a presupus punerea unor poliţişti rutieri în situaţii de risc sporit şi totodată a impus ca deplasarea echipajelor de Poliţie Rutieră să se facă în regim de viteză sporită", spuneau procurorii.

„Referitor la inculpaţii Mazilu Petre şi General MPM Impex SRL, a rezultat că aceştia, cu încălcarea dispoziţiilor legale privind executarea semnalizării rutiere, nu au luat măsuri pentru instruirea angajaţilor cu privire la modalitatea corectă de realizare a semnalizării rutiere aferente lucrărilor executate pe partea carosabilă şi au pus la dispoziţia angajaţilor semne rutiere realizate artizanal, neconforme standardelor de siguranţă, faptă care a avut ca urmare realizarea total necorespunzătoare a semnalizării rutiere aferente unei lucrări executate pe strada Ştirbei Vodă din Bucureşti, în zona în care s-a produs accidentul", mai susţineau procurorii.

Din probele administrate a rezultat că cei trei inculpaţi au prevăzut posibilitatea producerii unui accident rutier letal, însă au apreciat, fără temei, că un astfel de rezultat nu se va produce. Anchetatorii au luat în calcul faptul că, la momentul producerii accidentului, victima făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a ministrului de Interne, circula cu o viteză de 84 km/h în condiţii de vizibilitate redusă determinate de întuneric şi ploaie, iar dinamica producerii accidentului şi lipsa unor manevre de frânare conduc la concluzia că poliţistul nu a văzut obstacolele de pe carosabil.

Gabriel Oprea: Sunt singurul om trimis în judecată pentru ucidere din culpă, stând pe bancheta din spate a maşinii

„Niciodată nu am cerut motocicletă, niciodată nu am cerut dispozitiv, niciodată nu am determinat eu viteza”, a spus Gabriel Oprea, în 2018, potrivit Agerpres.

„Naşul poliţistului era şeful dispozitivului de însoţire. S-a dus la poliţist şi i-a spus: 'S-ar putea să plouă, îţi recomand să părăseşti misiunea'. Motociclistul a rămas în continuare în misiune. Din cercetarea Parchetului, pe toată deplasarea de la Băneasa, până la locul domiciliului, accidentului, nu s-a depăşit viteza legală. Ştiţi foarte bine că maşina de Poliţie sau motocicleta poate merge conform legii şi peste această viteză. Nu era cazul. A început să plouă. Cei de la Brigada Rutieră trebuie să spună ce prevăd regulamentele în acest sens. Nu se ocupă un ministru de aşa ceva. Trebuie să cunoaşteţi faptul că înainte de tragedie, înainte de accident, dispeceratul a anunţat maşina de poliţie, motociclistul, că urmează lucrările lucrările din Ştirbei Vodă. Au confirmat în cască. În momentul accidentului, maşina de poliţie şi maşina în care mă aflam aveau viteza de 58 km/h", a mai spus Oprea.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE