Urmărește Euronews România la cei mai importanți operatori de cablu TV din țară: Digi (canalul 66), Orange (canalul 106), Vodafone (canalul 410).

Mai multe televiziuni din Republica Moldova au rămas fără licență. Instituțiile ar fi promovat interesele Rusiei

Publicat de: Euronews

Șase televiziuni din Republica Moldova au rămas fără licență pentru că promovau interesele Rusiei și reprezentau un pericol la adresa securității informaționale.

Totodată, au fost închise 31 de site-uri. Decizia a fost luată la solicitarea șefului serviciilor de informații de la Chișinău. Potrivit lui,

patru televiziuni cărora le-a fost suspendată licența erau controlate indirect de controversatul om de afaceri Vladimir Plahotniuc, iar celelalte, de politicianul pro-rus Ilan Șor, fugit în Israel după ce a fost condamnat pentru corupție.

Premierul moldovean, Dorin Recean, a subliniat că televiziunile subordonate celor doi și-au unit eforturile pentru a destabiliza Republica Moldova.

Ce spun instituțiile media acuzate

Șeful serviciilor de infromații a anunțat că există dovezi care arată că Rusia încearcă să influențeze rezultatul alegerilor locale care vor avea loc duminică, în Republica Moldova, iar unul dintre instrumentele folosite este dezinformarea. Intituțiile media care nu vor mai putea emite pe perioada stării de urgență au respins toate acuzațiile.

”Aceste posturi promovează constant narative manipulatoare care, alături de agresiunea informațională promovată de factorul extern, generează o sursă de instabilitate în vecinătatea Ucrainei, a NATO și a UE.

Politica editorială a acestor posturi este orientată spre lansarea unei campanii de dezinformare în interesul persoanelor fizice sau juridice incluse în listele de sancțiuni internaționale ale Uniunii Europene, SUA, precum și grupul criminal Șor.”, a declarat Alexandru Musteața, directorul Serviciului de Informații și Securitate din Republica Moldova.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE