Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Încă o companie aeriană europeană anulează toate zborurile, după ce a dat faliment. Cum își pot recupera banii păgubiții

Compania aeriană norvegiană Flyr depune declarația de faliment. Compania aeriană cu pierderi a făcut anunțul marți, spunând că nu a reușit să strângă banii necesari pentru operațiunile sale.

„Toate plecările și vânzările de bilete au fost, în consecință, anulate”, a spus compania într-un comunicat.

Peste 400 de angajați își vor pierde locurile de muncă ca urmare a falimentului, a declarat fondatorul Flyr și președintele consiliului de administrație Erik Braathen pentru cotidianul norvegian Dagbladet.

Ce s-a întâmplat cu Flyr?

Flyr a lansat operațiunile la jumătatea anului 2021 pentru a deservi destinații interne din Norvegia, precum și din Europa.

Pe 4 octombrie, compania a declarat că va reduce semnificativ cheltuielile , inclusiv concedii, pentru a păstra numerarul în timpul iernii și va suspenda rutele neprofitabile.

În noiembrie, Flyr a spus că obținerea mai multor fonduri era vitală pentru a supraviețui sezonului de iarnă și a se pregăti pentru primăvara și vara anului 2023. Dar a reușit să strângă doar aproximativ jumătate din banii necesari la momentul respectiv.

„Nu mai există o oportunitate realistă de a obține o soluție pentru situația lichidității pe termen scurt”, a declarat compania într-o declarație recentă privind falimentul , adăugând că decizia consiliului de administrație a fost unanimă.

Transportatorul a operat o flotă închiriată de 12 avioane Boeing 737, inclusiv șase avioane 737 MAX cu contract de la Air Lease Corp.

Compania a declarat luni că a încercat și nu a reușit în ultimele zile să obțină 330 de milioane de coroane norvegiene (30,5 milioane de euro) de finanțare, determinând o scădere cu 78% a prețului acțiunilor sale.

Tranzacționarea ulterioară a acțiunilor va fi suspendată, a spus Flyr marți.

Ce alte companii aeriene se confruntă cu dificultăți?

Flyr, ai cărui rivali includ Norwegian Air și transportatorul scandinav SAS, este cel mai recent transportator nordic care s-a confruntat cu dificultăți financiare în ultimii ani. Pandemia, creșterea costurilor la energie și scăderea încrederii consumatorilor au afectat cererea.

SAS este ea însăși în curs de reorganizare în temeiul procedurii de protecție a falimentului din capitolul 11 ​​din SUA. În 2021, Norwegian Air a suferit o restructurare supravegheată de un tribunal irlandez, devenind o companie aeriană regională redusă.

În altă parte, compania aeriană regională britanică Flybe și-a încetat activitatea sâmbătă (28 ianuarie) după ce a intrat în administrare - o formă de protecție față de creditori. Toate zborurile au fost anulate și 276 de lucrători au fost disponibilizați. Este a doua oară în trei ani când compania aeriană și-a oprit operațiunile.

Ce ar trebui să faci dacă zborul tău Flyr este anulat?

Flyr și-a încheiat operațiunile și toate biletele nu mai sunt valabile.

Achizițiile de bilete cu cardul de credit sunt recuperabile. Flyr a încurajat clienții cu rezervări să-și contacteze companiile de card de credit pentru o rambursare.

Se adaugă: „Administratorul de faliment va prelua toată responsabilitatea pentru Flyr în viitor și va împărtăși informațiile de contact pe flyr.com de îndată ce acestea vor deveni disponibile”.

Rezervările efectuate cu un agent de turism sau cu un partener pot fi, de asemenea, eligibile pentru rambursări prin asigurarea acestora .

Dacă ați plătit cu cardul de debit, trebuie să contactați emitentul cardului dvs., deoarece este posibil să puteți face o reclamație conform regulilor de rambursare. Aceasta înseamnă că banca dvs. rambursează banii deoarece au fost cheltuiți pentru un serviciu care nu a fost sau nu va fi furnizat.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE