Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Experiment Euronews. Trecerea prin Pasajul Unirii este condiționată de setările introduse în aplicația GPS

Apar noi ipoteze în cazul accidentului de la Pasajul Unirii. Șoferul autocarului a declarat, în presa elenă, că a respectat traseul indicat de aplicația GPS pe care o folosea. Presa din Grecia scrie că există însă posibilitatea ca acesta să fi setat traseul valabil pentru automobile, nu și pe cel pentru autobuze sau autocare.

O echipă Euronews România a refăcut astăzi traseul autocarului cu turiști greci, iar concluzia este următoarea: aplicația GPS dedicată autobuzelor și camioanelor nu oferă șoferilor intrarea prin pasajul Unirii, atât timp cât înălțimea setată depășește limita de trei metri și jumătate.

Edi Popescu, jurnalist Euronews: „Venim de la Tineretului către Pasajul Unirii, simulăm că ne aflăm la volanul unui autobuz și folosim pentru asta o aplicație întâlnită printre șoferii de camioane și autobuze, cu mențiunea că suntem într-un vehicul cu înălțimea de peste 3,5 metri, limita impusă la intrarea în pasaj, și o greutate de peste 5 tone. În aceste condiții, vedem cum aplicația nu ne oferă varianta de a trece prin pasaj și suntem obligați să continuăm pe deasupra, dacă vrem să ajungem la Universitate, destinația selectată în aplicație”.

În schimb, aplicația folosită ne-a permis trecerea prin pasaj, atunci când profilul vehiculului nu depășea valorile limită impuse de legislație.

Edi Popescu, jurnalist Euronews: „Aceeași aplicație, același traseu, doar că de această dată am schimbat în aplicație setările aubozului cu care se presupune că ne deplasăm. Gabaritul acestuia este mai mică de 5 tone, iar înălțimea este sub 3,5 metri, limita impusă de autorități aici, la intrarea în pasaj. În aceste condiții, observăm cum aplicația ne permite de data aceasta să continuăm deplasarea prin Pasajul Unirii, în drum nostru către Universitate. Așadar, avem opțiunea clară de a trece prin pasaj și nu mai suntem obligați să îl ocolim, așa cum se întâmpla în varianta anterioară, când înălțimea autobuzului depășea limita de 3,5 metri”.

Experimentul echipei noastre vine după ce presa din Grecia a scris despre posibilitatea ca șoferul să fi introdus în aplicația GPS datele pentru un autoturism, nu pentru autocar. Aceasta ar putea fi explicația pentru care, așa cum se vede în imaginile surprinse de camera de bord a unui alt conducătorul auto, șoferul schimbă banda de circulație cu doar câteva secunde înainte de momentul impactului. Într-o intervenție la Euronews România, avocatul șoferului a spus că bărbatul a făcut mai multe pauze pe traseu și că nu resimțea oboseala.

Alexandru Mateescu, avocatul șoferului grec: „S-a aflat în fața unei alternative: fie merg prin pasaj, fie pe lângă, pe deasupra lui. În acea fracțiune de secundă, a luat decizia de a trece prin pasaj, după care a văzut că va fi imposibil să treacă, a frânat, există un sistem rapid de frânare, iar în altă fracțiune de secundă, limitatorul de viteză a acroșat aparatul de aer condiționat”.

24 de turiști greci dintre cei 47 au ajuns după accident în spitalele din București. Majoritatea au fost deja externați. Un turist grec în vârstă de 53 de ani a murit.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE