Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

EXCLUSIV. Pasajul Basarab, “orfanul” de 200 milioane de euro. Nicușor Dan: "Nu este o prioritate"

Pasajul Basarab este lăsat de izbeliște de peste 10 ani, iar primarul Nicușor Dan anunță că sunt șanse mici ca situația să fie deblocată prea curând. Într-un interviu acordat pentru Euronews România, edilul Capitalei a declarat că Pasajul Basarab nu reprezintă o prioritate în acest moment, pentru că Primăria trebuie să intervină asupra altor construcții din oraș.

Pasajul Basarab va fi și mai solicitat începând de săptămâna viitoare, când Podul Grant se va închide pentru reparații, pe sensul către strada Turda. Cel puțin 50.000 de mașini traversează zilnic Pasajul Basarab, numai pe timpul zilei. După 15 octombrie, pasajul ar putea fi nevoit să preia alte 20.000 de mașini.

Pasajul Basarab, inaugurat în 2011, nu a fost recepționat

Șoferii nu vor mai putea circula pe Podul Grant, dinspre Crângași spre strada Turda, începând de luni. Întreaga secțiune va intra în reparații generale, iar șantierul ar urma să dureze 5 luni. Muncitorii deja lucrează la câteva dintre coborârile de pe acest sens de mers.

Deși a fost inaugurat în anul 2011, Pasajul Basarab nu are nici acum recepția făcută și este mâncat de rugină pe zi ce trece. De asemenea, sunt tot mai multe graffiti-uri care apar în zona pasajului. Primăria Capitalei a transmis că acesta ar putea fi recepționat numai după ce constructorul va face anumite reparații asupra pasajului.

Primarul Nicușor Dan a declarat, pentru Euronews România, că structura de rezistență a Pasajului Basarab nu este afectată în acest moment. De asemenea, Primăria a efectuat recent o expertiză care arată ce componente ar trebui reparate înainte de realizarea recepției:

"Sunt mai multe lucruri pe care expertiza spune că trebuie să le facem. Să schimbăm rosturile, să ne asigurăm protecția hobanelor, să intervenim pe anumite fisuri care nu sunt structurale, să înlocuim cu totul sau să desființăm acea bandă care merge de la Podul Basarab până la Gara de Nord", a spus Nicușor Dan, pentru Euronews.

Nicușor Dan se așteaptă la un litigiu cu constructorul înainte de începerea lucrărilor. Asta pentru că a trecut mai mult de un deceniu de la inaugurare, iar firma respectivă poate da vina pe Primărie pentru toate stricăciunile, deoarece Pasajul nu este întreținut:

"Nu este afectată siguranța podului, se poate circula pe Basarab. O chestiune pe care urmează să o tranșăm este câte dintre aceste lucrări ni se datorează nouă, neavând mentenanță, și cât se datorează constructorului pentru că nu s-a făcut recepția la timp. Pentru că noi cheltuim banul public, trebuie să ne ducem către constructor și să-i spunem să remedieze anumite deficiențe. El o să ne spună că nu i se datorează și probabil o să ajungem în instanță pe anumite chestiuni", a mai declarat edilul Capitalei.

Pasajul Lujerului, următorul pe lista reparațiilor

Cu toate acestea, Pasajul Basarab trebuie să stea la coadă până să fie recondiționat. Alte construcții au prioritate în acest moment:

"Podul Basarab nu este o prioritate pentru noi. După cum știți, am făcut expertiză pentru 30 din 40 de poduri și pasaje pe care noi le avem. Urgențele sunt la Pasajul Lujerului, la Pasajul Obor și la podul Băneasa, de pe București-Ploiești", a declarat Nicușor Dan, pentru Euronews.

Conform ultimei expertize, numai trei dintre podurile și pasajele din București sunt considerate complet sigure pentru circulație. Pasajul Basarab a costat peste 200 de milioane de euro, dar nici până astăzi nu a fost recepționat. Din această cauză nu se pot realiza lucrări de mentenanță.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE