Urmărește Euronews România la cei mai importanți operatori de cablu TV din țară: Digi (canalul 66), Orange (canalul 106), Vodafone (canalul 410).

EXCLUSIV. Giampaolo Dallara: Omul care a lucrat cu Enzo Ferrari și Ferrucio Lamborghini își spune povestea

Publicat de: Eduard Popescu

Lamborghini Miura – o respectabilă doamnă a industriei auto care și-a făcut apariția pe piață în 1966 este mașina pentru care designerii și constructorii de automobile au inventat termenul ”supercar”. Cu un design agresiv, la limita dintre vehicul de stradă și bolid de curse, Miura a fost la vemea ei cea mai rapidă mașină ieșită din laboratoarele celebrelor scuderii italiene. Iar în spatele acestui succes răsunător de piață a fost un om cu o viziune: Giampaolo Dallara.

Ferrari. Lamborghini. Maserati. Dallara. Ce au toate în comun? Sunt câteva dintre cele mai exclusiviste mărci auto din lume, iar fondatorii sunt italieni. Unul dintre ei a lucrat, însă, pentru toate aceste companii de top.

Inginerul Dallara a studiat aeronautica la Politehnica din Milano și, în ultimul an de facultate, a fost ales chiar de Enzo Ferrari să facă parte din faimoasa lui echipă. După mai bine de doi ani în fabrica Ferrari, a ajuns la alt mare producător – Maserati – pentru ca, mai apoi, să fie ofertat de Lamborghini. A fost momentul Miura. Însă Dallara nu s-a oprit aici și și-a înființat propria companie. Producătorul s-a specializat în dezvoltarea monoposturilor de curse, dar a lansat și modele de stradă al căror preț trece de 200.000 de euro.

Astăzi are 86 de ani și încă e activ în acest fascinant domeniu. Noi l-am întâlnit la o conferință organizată de Universitatea Politehnica din București.

Povestea de succes a lui Giampaolo Dallara începe în 1959

Când era student în ultimul an la Inginerie Aeronautică la Politehnica din Milano a fost selectat să lucreze pentru Ferrari, visul oricărui tânăr italian la acel moment.

Giampaolo Dallara, fondator Dallara Motorsports: Ferrari era în căutarea unui tânăr inginer. Și eram doar 15 persoane care studiau Ingineria Aeronautică, eu urma să închei facultatea când alții începeau. Nu m-am gândit niciodată la Ferrari, pentru că mă gândeam că este mult prea dificil, credeam că e imposibil. Ceva la care nici nu visezi, pentru că te gândești că e imposibil să obții, dar pentru mine s-a întâmplat.

La câțiva ani distanță, în 1962, tânărul născut lângă Parma se muta la Maserati. Și nu pentru că nu ar mai fi avut multe lucruri de învățat de la Enzo Ferrari, ci pentru că își dorea să asiste la curse.

Giampaolo Dallara, fondator Dallara Motorsports: Lucram în departamentul de design, dar voiam să văd cursele. Eram, însă, obligat să stau în birou, erau doar două persoane din acel departament care mergeau pe circuit. În 1962, am ajuns la Maserati, unde am avut ocazia să zbor pentru prima dată, din Italia în Statele Unite, să fiu inginer de curse.

Când Maserati s-a confruntat cu dificultăți financiare, pentru Giampaolo Dallara a apărut oportunitatea numită Lamborghini.

Giampaolo Dallara, fondator Dallara Motorsports: Lamborghini începuse activitatea în producerea de mașini de stradă și m-au întrebat dacă vreau să mă alătur. Desigur, nu aș fi putut avea o oportunitate mai bună. Și aici, eram plătit, dar cred că ar fi trebuit ca eu să plătesc, pentru că era un fel de master, eram obligat să învăț mereu.

După ce a produs celebrul model Miura, Dallara visa să înființeze propria companie

A reușit-o în 1972, în localitatea în care s-a născut, acolo unde nu existau decât două mașini, când el era copil. De la câțiva angajați a ajuns la peste 700, iar constructorul se poate lăuda acum cu modelul Stradale, o mașină de stradă care arată ca una de curse, dar și cu monoposturile dedicate circuitelor de curse.

În opinia italianului care va împlini 87 de ani anul acesta, viitorul aparține mașinilor electrice.

Giampaolo Dallara, fondator Dallara Motorsports: Cred că trebuie să reducem poluarea. Și trebuie să o facem foarte repede. Cred că, în curând, toate mașinile vor fi electrice.

Giampaolo Dallara le-a vorbit studenților de la Facultatea de Transporturi din cadrul Universității Politehnica București despre evoluția industriei auto. Iar la eveniment a fost prezent și ambasadorul Italiei la București, Alfredo Maria Durante Mangoni.

Alfredo Maria Durante Mangoni, ambasadorul Italiei la București: Prezența lui astăzi, la Universitatea Politehnica, este un semn al cooperării puternice, inclusiv pe plan economic, dintre România și Italia.

Cu aceasta ocazie a fost semnat și acordul dintre Universitatea Politehnica și mai multe universități din Italia, care va permite studenților români să învețe despre industria auto chiar în Italia și să facă practică în unele dintre cele mai faimoase companii din domeniu.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE