Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Bucureștiul, în topul celor mai aglomerate orașe. În 2022, un șofer bucureștean a pierdut în medie 277 de ore în trafic

Publicat de: Ioana Corneev

București este orașul cu al treilea cel mai aglomerat trafic auto din Uniunea Europeană și ocupă locul șapte la nivel mondial, potrivit unui clasament realizat de un producător de sisteme GPS. Specialiștii în mobilitate urbană spun că multe dintre mașinile din traficul capitalei vin din afara orașului.

O echipă Euronews a stat de vorbă cu mai mulți șoferi bucureșteni în zonele cele mai aglomerate.

În Europa, doar Dublin și Milano sunt mai aglomerate ca Bucureștiul. Iar cel mai relaxat trafic din lume este în orașul Almere din Țările de Jos.

La orele dimineții, în cele mai frecventate intersecții din București se formează cozi foarte mari de mașini.

Șofer: Cred că ar trebui să fim pe locul 1 la traficul aglomerat, dacă nu e sistematizare. Traseul pe care noaptea îl faci în zece minute, ziua se duce la o oră.

Șofer: Un coșmar, pierdem o groază de timp zilnic.

Șofer: Foarte aglomerați suntem. Ar trebui corelarea semafoarelor, să se facă ceva.

În urmă cu un an, Bucureștiul era pe locul opt în același clasament făcut la nivelul Uniunii Europene.

Eduard Dumitrașcu - Președintele Asociației Române pentru Smart City: Această situație este cauzată de creșterea numărului de mașini și a călătoriilor zilnice, precum și lipsa infrastructurii adecvate în cartierele noi din jurul orașului, acolo unde toți vedem câte probleme sunt. Oamenii sunt obligați să vină în oraș pentru creșe, scoală, spital, posibilități de petrecere a timpului liber.

Șoferii bucureșteni au pierdut în medie, în 2022, 277 de ore în ambuteiaje. Soluțiile pentru combaterea acestei situații sunt în mâinile autorităților. Primăria Capitalei a obținut o finanțare de 12,5 milioane de euro prin PNRR pentru modernizarea și extinderea sistemului de semaforizare din București, practic jumătate din costul total al investiției.

Din totalul de 440 de intersecții din capitală, doar 260 funcționează acum în sistem de semaforizare inteligentă. În plus, municipalitatea trebuie să găsească soluții pentru a încuraja transportul alternativ.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE