Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

„Emily in Paris”, serialul-fenomen care iese din tipare prin ținutele de peste 100.000 de dolari ale protagonistei

„Emily in Paris” a fost dur criticat pentru alegerile vestimentare pe care personajul principal le face, în efortul de a se adapta la vestimentatia europeană. Dar, ceea ce poate nu știți, este că, de multe ori, ținutele lui Emily au apărut în serial înainte de a fi oficial lansate în realitate.

Sacouri în culori puternice, berete și rochii cu paiete. Haine care în Paris sunt purtate doar de turiștii și Emily Cooper, personajul principal jucat de Lily Collins, în „Emily in Paris”. Producția Netflix a ajuns la cel de-al treilea sezon, cu episoade pline de culori vibrante, paiete, tocuri până la cer – și o  garderobă interminabilă, la fel ca energia americancei.

Cât ar cheltui anual Emily Cooper, doar pe haine

Stilul protagonistei este un mix între lux și kitch, după cum explică Marylin Fitoussi, designerul de costume al serialului. Doar pentru cel de-al treilea sezon, cel mai recent, acesta a folosit nu mai puțin de 40.000 de piese – majoritatea din colecțiile actuale ale caselor de modă de lux –Chanel, Kenzo sau Off White. Câte genți? 500.

Trecem cu vederea faptul că Emily, directoare de marketing, nu ar putea niciodată, în viața reală să își permită bluze Dolce e Gabanna sau rochii de la Giambattista Valli. Publicațiile Vogue și HB au făcut un calcul – Emily ar cheltui anual undeva la 120.000 de dolari – doar pe haine. Sumă modestă însă pentru Lily Collins – care câștigă aproximativ 300.000 de euro pe episod, ceea ce o face una dintre cele mai bine plătite actrițe pentru o producție Netflix.

Dar cât câștigă Emily nu contează. Nici Carrie Bradshaw nu își putea permite 40 de perechi de Manolo Blahnik sau Fendi Baguettes, nu-i așa?

Costume designer-ul din serial a creat și ținutele din Sex and the City

Dacă ați observat asemănările stilistice dintre „Sex and the City”, care urmărea povestea lui Carrie, Samnatha, Charlotte și Miranda și Aventurile lui Emily, nu greșiți.

Patricia Field, unul dintre cei mai cunoscuți designeri de costume ai momentului este cea care a creat ținutele fenomen din anii 2000 și, acum, pentru primele două sezoane din „Emily in Paris”. A pasat ștafeta lui Marylin Fitoussi, care a explicat pentru o publicație de modă: „Sunt fericită că lumea urăște ținutele din show. Înseamnă că mi-am făcut treaba – pentru că asta însemnă că ce apare pe ecran nu este obișnuit – ci îndrăzneț”. Și are dreptate, pentru că în viața reală cetățenii Parisului preferă ținute minimaliste – și cheltuie sume modeste pe haine.

Un studiu recent al Băncii Mondiale arată că francezii cheltuie doar 3.8% din venituri pe îmbrăcăminte – cel mai mic procentaj din Uniunea Europeană.

Companiile care au avut parteneriate în serial

În ciuda ținutelor îndoielnice ale protagonistei, doar sezonul trei al serialului a adunat peste 115 milioane de ore de vizualizări – asa ca nu este de mirare că marile companii au investit în campanii – adevărate da data aceasta – de marketing. O companie de fast food cunoscută a fost un potențial client al lui Emily dar și un partener real în producția Netflix. Lanțul a fost promovat în serial, iar în aceeasi zi a lansării noului sezon, a scos în Franța un meniu special Emily in Paris.

În industria modei, producția a colaborat cu celebrul lanț de magazine Saks Fifth Avenue – un department store american unde găsim haine de lux și care are acum pe site o secțiune de unde se pot cumpăra hainele din serial.

Și nu a fost primul brand de lux asociat cu serialul fenomen. În 2021, după lansarea celui de-al doilea sezon, Lancome a venit cu o colecție specială de machiaj Emily in Paris, care să ofere fanilor posibilitatea de a recrea ușor și rapid look-ul protagonistei.

La final, trebuie să vă mai spun și că Sylvie – șefa lui Emily - este adevăratul style-icon al serialului. Actrita ne surprinde complet in sezonul 3, unde observăm că împrumută din stilul lui Emily si invers.

Locație filmare: Cișmigiu - Bistro La Etaj

Taguri

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE