Ecranul principal nu mai e televizorul clasic: era diagonalelor uriașe și AI a început

Modul în care consumăm divertismentul s-a schimbat radical. Televiziunea clasică pierde teren în favoarea serviciilor de streaming, iar ecranul principal al casei nu mai este demult televizorul din sufragerie. Lumea își umple ziua cu telefoane tot mai inteligente și vrea, pentru acasă, diagonale uriașe. Un sfert din vânzările globale vin deja din segmentul de peste 70 de inci. Noua generație de televizoare promite mai mult decât dimensiuni spectaculoase: procesoare puternice și inteligență artificială tot mai îndrăzneață și mai creativă.

Producătorii implică inteligența artificială pentru noile funcții ale televizoarelor

Aproape jumătate dintre consumatori au renunțat anul acesta la cablu și la satelit, arată studiile. Televizorul nu mai este ecranul principal al casei, dar își are rolul lui. Diagonala și prețul sunt criterii decisive de achiziție, urmate de funcțiile smart și calitatea imaginii. Astăzi, 4K este standardul premium. 8K aduce o experiență superioară, dar rămâne, deocamdată, în zona de lux. Inteligența artificială se ocupă de acest neajuns.

Silviu Calangiu, jurnalist Euronews: Spuneam în primele noastre intervenții de la Berlin că vrem să vedem inteligență artificială pusă la treabă. Și unde mai bine să... vedem acest aspect decât pe noua generație de televizoare. Sunt extrem de spectaculoase, arată senzațional, sunt tot mai subțiri și tot mai mari. Însă, mai presus de toate, sunt dotate cu niște procesoare care îi permit acestei tehnologii formidabile să se desfășoare în voie. Scalare, upscale către 8K... Remasterizare HDR. Iată, calitatea imaginii se îmbunătățește semnificativ. Ce face inteligența artificială? Inteligența artificială remasterizează și procesează acest sunet, îl duce cât mai aproape, îl redă cât mai fidel de intenția inițială a celor care au produs filmul, în cazul filmului, iar aici în cazul unui meci de fotbal, cât mai aproape de ambientul natural.

Marea revelație apare atunci când utilizatorul dezvoltă o relație precum cele cu Siri, Bixby ori ChatGPT cu... televizorul de nouă generație.

Poți întreba direct: Cine este personajul principal din emisiunea de gătit la care mă uit chiar acum?

Putem vedea, așadar, ce a făcut. A luat telecomanda și a întrebat la ce emisiune mă uit acum. Este un show Jamie Oliver.

Și acum îl poți ruga: arată-mi o rețetă de-ale lui Jamie Oliver!

Avem aici un panel de demo. Ne uităm la fotbal. Punem o subtitrare în limba engleză. S-a activat funcția Live Translate (Traducere instant, trad.). Iată! Subtitrarea în limba engleză. Haideți să încercăm altceva... Germană este. Iată, am trecut la limba germană imediat.

Provocarea este dublă în industrie: sistemele de operare trebuie să țină pasul, iar producătorii să mai găsească loc pentru inovație.

Silviu Calangiu, jurnalist Euronews: Am văzut cum noua generație de televizoare este ajutată de asistenți AI, acești Siri, Alexa, Bixby, ai lor, dar nu trebuie să neglijăm nici inovația. Așa arată cel mai spectaculos televizor de aici de la IFA Berlin 2025.

Cristian, reprezentant al companiei producătoare: Primul televizor micro RGB din lume funcționează, spre deosebire de panourile cu LED-uri albe, cu ajutorul unor module mici pentru roșu, verde și albastru care pot fi controlate în mod independent. Datorită acestei tehnologii, vom obține un standard de culore îmbunătățit. Pot fi reproduse culori mai vii, cu o acuratețe mai mare decât înainte.

Producătorul susține că noua tehnologie acoperă întreaga gamă de culori percepută de ochiul uman. Costul: 30 de mii de dolari. Am găsit și un fel de „dincolo era mai iefin”, deocamdată la nivel de promisiune: 20 de mii de dolari pentru varianta de 100 de inci, tot cu leduri RGB, a acestui gigant, cu diagonală de 116. Lansarea va avea loc în 2026.

Va fi, cu siguranță, anul televizoarelor, dintr-un motiv cât se poate de pământean: are loc Campionatul Mondial de Fotbal.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE