Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Din altar, pe TikTok. Sociologii cred că ÎPS Teodosie este un personaj carismatic

Arhiepiscopia Tomisului și-a făcut cont pe TikTok, rețeaua de social media preferată de tineri. În nici două zile de la lansare, contul, pe care sunt doar clipuri video cu ÎPS Teodosie, a strâns mii de vizualizări și de aprecieri.

„Ne găsim și pe TikTok cu numele «Arhiepiscopia Tomisului» unde ÎPS Teodosie și alți preoti și teologi ai Arhiepiscopiei Tomisului vă vor mărturisi scurt și la obiect învățături creștine. Doamne ajută!”, a fost anunțul Arhiepiscopiei Tomisului, făcut tot în mediul online, dar pe pagina de Facebook a instituției.

Imediat, lumea s-a mutat și pe TikTok, unde Teodosie are hashtag, apare în videoclipuri cu muzică pe fundal și cu stickere.

Într-unul dintre mesaje, Arhiepiscopul Tomisului a explicat de ce a ales această platformă:

„Sunt bucuros să colaborez intens cu tinerii pe TikTok, întrucât tinerii au cea mai mare nevoie de păstori, de biserică, de îndrumători.”

Mesajele video cu Teodosie durează câteva zeci de secunde, timp în care arhiepiscopul amintește despre dialogul cu Divinitatea, despre rolul rugăciunii, dă sfaturi sau vorbește despre căsătorie. Așa cum e acest mesaj, care a devenit viral, cu peste 14.000 de aprecieri și 230 de mii de vizualizări, în nici 48 de ore: „Când doi soți sunt uniți de Hristos Dumnezeu în taina cununiei ei nu mai sunt eu și tu ci numai noi.”

Teodosie are, însă, și alte tipuri de mesaje, pe TikTok:

„Acum se dau la iveală niște interese. Nu înțelegem: au dispărut sursele de curent, de căldură. N-au dispărut. De accea, vă rog să vă rugați ca să dea Dumnezeu lumina curată în mintea și conștiința cârmuitorilor începând de la cei care sunt în vârful conducerii europene și mondiale.”

Teodosie, personaj carismatic

Sociologii cred că ÎPS Teodosie este un personaj carismatic, cu notorietate în mass-media, iar demersul Arhiepiscopiei Tomisului de a-și face cont de TikTok poate crește vizibilitatea Bisericii Ortodoxe Române. Mai mult, exploatarea acestei rețele de socializare arată deschiderea pe care o are BOR către tinerii enoriași.

Dan Petre, sociolog: „Cred că este o idee bună care va crește suprafața de contact dintre instituție și enoriași. Oamenii sunt acum, în principal, pe rețelele de socializare, nu este atât de eficient să-i chemi să vină către tine în biserică, este mai eficient să te duci tu către ei, acolo unde ei sunt, iar ei sunt pe rețelele de socializare, în principal pe TikTok, care are o rată de dezvoltare fabuloasă. Contează cine este autorul, cine este eroul principal, iar preasfinția sa este un personaj carismatic, care are o istorie în media, care a dat deja intervenții care au fost faimoase și există o probabilitate mai mare să fie urmărit. Are o notorietate care ajută foarte mult. Cred că se pretează foarte bine pentru anumite ritualuri, activități care sunt în BOR. Cred că va fi un canal eficient pentru ei.”

Contul este administrat de specialiști ai Arhiepiscopiei Tomisului.

La începutul acestui an, TikTok avea peste 6,3 milioane de utilizatori în România, majoritatea peste 18 ani, potrivit datareportal.com. La nivel global, in septembrie 2021, TikTok avea un miliard de utilizatori activi pe lună. Este a șasea platfomă din lume și a cincea din România.

ÎPS Teodosie și controversele

ÎPS Teodosie este cunoscut și pentru declarațiile controversate pe care le-a facut de-a lungul timpului.

La începutul războiului din Ucraina, acesta declara pentru un post radio că Vladimir Putin nu este atât de rău cum îl portretizează lumea. Înalt Prea Sfinția Sa a fost certat și cu regulile din timpul pandemiei. A fost amendat de trei ori pentru că a încălcat interdicția de a participa la evenimente bisericești în timp ce se afla în carantină.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE