Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum a ajuns Loewe una dintre cele mai populare case de modă de lux ale momentului

Loewe este una dintre cele mai vechi case de modă de lux de pe piață– înființată cu zeci de ani înaintea altor companii consacrate. Cu toate acestea, abia acum a ajuns numărul unu în topul celor mai dorite branduri. De ce, ne-a explicat stilistul Ovidiu Buta.

Loewe a fost înființat în 1846 în Madrid de Enrique Loewe

Încă de la început s-a specializat pe produse din piele iar în 1905 Regele Alfonso al XIII-lea a semnat un decret, prin care Loewe a devenit oficial furnizorul vestimentar al Casei Regale.  În ciuda succesului din Spania, brandul nu a ajuns recunoscut la nivel mondial de publicul larg, precum alte branduri de lux concurente: Chanel, Gucci sau Celine. Anul acesta însă, a fost desemnat numărul 1 în topul Lyst al celor mai dorite branduri de modă din lume – datorită și rețelelor de socializare – doar pe Tik Tok hastagul cu numele companiei a strâns peste 850 de milioane de vizualizări. Dar specialiștii explică faptul că printre cunoscători, Loewe a fost întotdeauna un brand de top.

Ovidiu Buta: ”De ce s-a întâmplat acest lucru fix acum? E foarte simplu. Pentru că a reușit să intre în pop-cultură. În clipa în care un brand intră în pop-cultură, automat devine important pentru toată lumea. Până atunci rămâne nișat. Loewe a fost întotdeauna un brand pentru cunoscători și țin minte că toată lumea îmi spunea că dacă vrei piele de calitate sau produse de o calitate extraordinară, trebuie să te duci către ei. Să știi că și Dior, la un moment dat, a avut exact chestia asta. Se zicea că cea mai bună piele e la Dior, adică erau niște chestii pe care le știau doar Happy Few, cum zic englezii. Ei bine, de data aceasta Loewe a speculat foarte mult această nebunie a internetului și a Tiktok-ului și a transformat brandul în ceva extraordinar de instagramabil. De aici vine secretul”.

Directorul de creație de la Loewe a înțeles puterea Internetului

Succesul de care se bucură acum Loewe se datorează, și  lui Jonathan Anderson care a devenit director creativ în 2013. Încet dar sigur, acesta a reușit să crească popularitatea brandului, s-a axat pe un succes de lungă durată și a înțeles importanta rețelelor de socializare și a vedetelor în lumea modei. Cel mai recent exemplu este Rihanna care a purtat Loewe la Superbowl – unde si-a anunțat și cea de-a doua sarcina, precum si Beyonce a dansat într- un costum al spaniolilor în turul Reinnesance.

Ovidiu Buta: ”Jonathan Anderson a reușit să-și impună propriului punct de vedere. Un lucru foarte greu când vorbim despre un brand vechi, pentru că în general când se dorește o relansare a unui brand se întâmplă două lucruri: fie este pur și simplu șters și reconstruit, fie se dorește o continuitate. Iar în cazul celor de la Loewe s-a dorit să existe o continuitate. Deci a durat 10 ani ca să ajungem în acest punct, tocmai pentru că a trebuit ca Johnatan Anderson să găsească direcția corectă, să se așeze cu brandul, să se așeze cu conducerea, că până la urmă nu este brandul lui, este brandul unui grup și a fost o creștere organică. De aceea nici nu-l deranjează. Nu e genul acela de brand în care se de un boom și se fuge, zic eu.

El este foarte așezat (n.r. în design), este construit metodic, ideile se dezvoltă de la o colecție la alta. Mie mi se pare că legătura dintre Anderson și Loewe, este exact cea dintre un couturier și brandul lui, care crește de la colecție la colecție pas cu pas, adaugă elemente noi, preia din lucrurile care au funcționat și le da un nou twist”.

Geanta Puzzle, cea mai căutată piesă a spaniolilor

Cele mai căutate piese de la Loewe sunt geanta Puzzle – cu peste 7 milioane de căutări pe Tik Tok și un maieu simplu, cu logoul la vedere. Când vine vorba de încălțămintea oferită, Ovidiu ne spune că aceasta se împarte în două categorii: cea menită să fure privirile pe podium și cea axată strict pe confort.

Ovidiu Buta: ”Loewe întotdeauna va fi un brand care își crește cifra de afaceri pe marochinărie. Ei au această puzzle-bag pe care o am diverse forme, pe care se joacă creativ și este într-adevăr cea mai cerută geantă în acest moment. Și probabil că o să fie de acum încolo. Dar să nu uităm că a existat și Paula Ibiza, care este un brand păstorit de ei și care a făcut vânzări record de tricouri, încălțăminte. La fel, încălțămintea funcționează la ei, dar ei au încălțăminte de show, pe care o dăm pe podium și au și o încălțăminte extraordinar de comodă, pornită de la încălțămintea clasică sport, pe care o tot reinterpretează, cu vârful răsucit, flat sau balerina”.

Succesul se datorează și prezentărilor și magazinelor – care sunt aranjate precum niște galerii de artă. Show-urile Loewe nu plictisesc, au întotdeauna un element șocat care își stârnește curiozitatea – și care ajunge bineînțeles pe rețelele de socializare. Cel mai bun exemplu este colecția pixelată Spring/Summer 2023, care a făcut furori online.

Ovidiu Buta: ”Colecțiile lui sunt pline de trucuri vizuale, de la încălțăminte până la forme, dar în același timp reușește să creeze un univers foarte aparte. Dacă intri într-un magazin LOEWE vei observa că ele sunt gândite exact ca niște galerii de artă. Se pune accentul foarte mult pe ideea de intelectual, filozofie, lucru care cumva contrazic această nebunie vizuală pe care o  găsești deschizând Tik Tok-ul. Dar eu cred că e un brand care a reușit și pentru că are o calitate pe care puține brand-uri rămân în clipa de față și au un umor foarte deștept”.

Johnatan Andeson a reușit așadar să aducă Loewe în atenția publicului – să îl scoată din zona nișată și să îl transforme în cel mai dorit brand de pe planetă la momentul actual.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE