Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Criza Blue Air | Un avion TAROM a repatriat de dimineață 189 de români blocați în străinătate. Câte persoane au cerut asistență la MAE

De la începtutul crizei provocate de Blue Air, 2.663 de români au cerut asistență la MAE după ce au rămas blocați în afara țării, în urma decizei companiei de a anula zborurile.

Potrivit datelor furnizate de MAE pentru Euronews România, majoritatea românilor și-au rezolvat singuri problema și au revenit în țară pe cont propriu, fie cu autocare, fie au cumpărat alte bilete de avion.

Pentru a veni în ajutorul românilor blocați în străinătate, compania aeriană TAROM a suplimentat capacitatea de operare și va introdce curse speciale în această perioadă.

Joi dimineață, o aeronavă TAROM, cu 189 de pasageri, a aterizat în București, zborul fiind asigurat de agenția Dertour. În plus, compania Dertour va asigura transportul clineților de la Heraklion astăzi la ora 21:00, dar și în zilele urmatoare.

Peste 3.000 de pasageri, afectați de criza Blue Air

În urma deciziei companiei Blue Air de a anula zborurule până luni, 12 septembrie, au fost afectați peste 3.000 de pasageri.

Ministerul Afacerilor Externe informează că pune la dispoziția cetățenilor români aflați în străinătate, afectați de anularea recentă a zborurilor companiei Blue Air, o linie telefonică suplimentară, respectiv 004 021 4311869, la care aceștia își pot notifica situația, pentru a solicita sprijin în vederea repatrierii, în plus față de contactele anunțate deja în cursul zilei de ieri, 6 septembrie, care rămân disponibile: numărul 004 0751084537 și adresa de email callcenter@mae.ro, care de asemenea este recomandat a fi utilizată, alternativ utilizării numerelor de telefon menționate.

De asemenea, cetățenii români aflați în această situație pot contacta direct cea mai apropiată misiune diplomatică sau oficiu consular, inclusiv apelând numărul de telefon pentru urgențe consulare. Datele de contact pot fi găsite aici.

În data de 14 iulie, ANPC a amendat Blue Air cu suma de două milioane de euro pentru anularea a peste 11.000 de zboruri în perioada 30 aprilie 2021 - 30 aprilie 2022, şi a obligat compania să returneze clienţilor banii în maximum zece zile pentru toate zborurile anulate.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE