Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Contractul pentru construirea tronsonului cu tuneluri al autostrăzii Lugoj - Deva, semnat. Când va fi gata drumul

Contractul de proiectare și execuție a tronsonului cu tuneluri de pe autostrada Lugoj - Deva, dintre Marginea și Holdea, a fost semnat, vineri, de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şeful CNAIR şi antreprenorul UMB.

Tronsonul de autostradă este finanțat prin PNRR, motiv pentru care termenul limită de finalizare este august 2026. Drumul are o lungime de 9,13 kilometri, din care doi km sunt prevăzuţi cu tuneluri cu galerie dublă.

Asocierea UMB - Euro Asfalt a câştigat contractul de 400 de milioane de euro, în condițiile în care nu a fost depusă nicio contestație după anunțarea rezultatului licitației pentru execuția lucrărilor.

„Este o companie extrem de serioasă care pe toate contractele a respectat termenele, a avut lucrări şi la noi în zonă, le-a terminat în termenii contractului, de obicei înainte de termen. Este un lucru bun că o companie românească se ridică la un asemenea nivel şi ştacheta pe care o ridică UMB îi obligă pe ceilalţi să îşi îndrepte activitatea", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, conform Agerpres.

După finalizarea acestui tronson de autostradă, șoferii vor putea beneficia de o facilitate mai rapidă de transport. Autostrada Lugoj - Deva este considerată una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură pentru vestul țării, în condițiile în care drumul naţional DN 68A este cel mai tranzitat din zonă, supraaglomerat.

Potrivit Ministrului Transporturilor, durata contractului este de 45 de luni, dintre care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor.

Cele două tuneluri care vor fi construite în cadrul secțiunii vor avea fiecare o lungime de aproximativ 2,13 km și vor fi formate din două galerii unidirecționale.

Sorin Grindeanu a mai precizat că la sfârșitul săptămânii trecute CNAIR a emis o nouă serie de certificate negative pentru două companii care au lucrări în zona de vest, respectiv, pe varianta de ocolitoare şi pe drumul de legătură sau descărcarea de la A1.

"Eu nu am venit şi nu m-aţi văzut să vin şi să rup contracte, nu cred ca acesta este rolul unui ministru. Rolul unui ministru este să găsească modalităţi prin care contractele să fie duse la bun sfârşit, să fie în termen şi în termenele asumate de către părţi. Avem în Timiş o acţiune de acest tip de reziliere (...). În zona Maşloc, Pişchia şi altele, de un an nu am mai văzut nimic acolo (...). Ştiu că este drumul Consiliului Judeţean, pentru că eu am început proiectul acesta, în 2016, cu exproprieri. S-au făcut prea puţine lucruri de atunci până acum. S-a reuşit această reziliere, dar nu s-a făcut niciun pas înainte", a arătat ministrul Transporturilor, potrivit sursei citate.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE