Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

CFR, istoria unui dezastru. Există vagoane și de 30 de ani vechime, iar investiții nu s-au făcut în ultimii 12 ani

După al doilea accident feroviar în mai puțin de două săptămâni, ministrul Transporturilor a decis că trebuie să facă un control amănunțit a tot ce înseamnă material rulant pe calea ferată. Dar și evaluarea tuturor mecanicilor de locomotive.

Ceea ce spun angajații, neoficial, este că sunt probleme în sistemul feroviar românesc pentru că nu s-au mai făcut investiții, iar unele dintre operațiuni au fost externalizate, iar în aceste condiții, starea acestor vagoane și locomotive este deplorabilă.

Vorbim de reparații făcute aleatoriu pentru că nu există bani, într-adevăr, pentru reparații capitale și pentru investiții.

Ultimele investiții s-au făcut acum mai bine de 12 ani

De altfel, investiții nu s-au mai făcut în ultimii 12 ani, iar bani pentru reparații sunt foarte puțini, pentru că bugetul este extrem de limitat, jumătate din bugetul CFR este subvenționat, iar pentru achiziții sunt foarte puțini bani.

De altfel, și fostul comisar european Corina Crețu vorbea despre acest sistem feroviar în care nu s-au mai făcut investiții chiar dacă există bani europeni și prin programul operațional din transporturi.

Există la dispoziția statului român miliarde de euro, dar acestea ar trebui accesate.

În aceste condiții, parcul feroviar din România conține undeva la 1.000 de vagoane, vreo 350 au fost date spre casare.

Media acestor vagoane este undeva la 30-40 de ani, ceea ce înseamnă o vechime mult peste ceea ce impun normele europene.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE