Continuă investigația în cazul avionului prăbușit în India pe 12 iunie, iar specialiștii analizează datele din cutia neagră. O discuție între cei doi piloți le dă mari bătăi de cap anchetatorilor, potrivit publicației Wall Street Journal.
Din studierea datelor disponibile, reiese că tocmai un pilot ar fi oprit alimentarea motoarelor avionului Boeing 787 Dreamliner. Aeronava s-a prăbușit imediat după decolate, în regiunea Ahmedabad, iar 260 de persoane au murit.
Un pilot este bănuit că a oprit motoarele avionului AIr India
În raportul preliminat publicat de Biroul de Investigare a Accidentelor Aeriene din India (AAIB), se precizează că unul dintre piloți a fost auzit pe înregistrare întrebându-l pe celălalt de ce a întrerupt alimentarea cu combustibil a motoarelor. „Celălalt pilot a răspuns că nu a făcut acest lucru”, susține sursa citată: „Eu nu am oprit”.
Cei doi piloți sunt căpitanul Sumeet Sabharwal și copilotul Clive Kunder. Sabharwal avea o experiență de zbor totală de 15.638 ore, iar respectiv, Kunder avea 3.403 ore. Cel care pilota era Kunder, iar întrebarea pare să-i aparțină lui.
DIn raport, reiese că acele comutatoare de combustibil erau „în poziția oprit", la câteva zeci de secunde după decolare. Pentru moment, încă nu există dovezi că Sabharwal ar fi oprit alimentarea.
Avionul era de tip Boeing 787-8 Dreamliner, unul dintre cele mai moderne existente pe piață. Iar destinația era Londra.
La scurt timp după ce avionul a decolat, câteva camere video din zonă au surprins cum aeronava a căzut imediat, iar pe imagini se observă inclusiv cum o sursă de energie de rezervă, care se numește turbină cu aer dinamic, a fost activată. Asta indică o pierdere de putere a motoarelor. Practic, comutatoarele de alimentare cu combustivil au fost acționate din nou, în încercarea de a reporni avionul, conform datelor din raport.
Numai că aeronava se afla la o altitudine mult prea mică, având în vedere că abia decolase, ceea ce a făcut imposibilă redresarea, după cum a precizat expertul în siguranța aviației, John Nance, citat de Reuters.
Avionul a lovit niște copaci și un coș de fum al unei clădiri și s-a prăbușit imediat. 241 dintre cele 242 de persoane aflate la bord și-au pierdut viața, iar alte 19 persoane aflate la sol au murit și ele.
Directorul general al Air India, Campbell Wilson, a spus că în raportul preliminar nu sunt constatate defecte mecanice sau de întreținere pe care le-ar fi avut avionul. Totodată,
După publicarea raportului, atât Administrația Federală a Aviației din SUA, cât și compania Boeing au precizat că dispozitivele de blocare a comutatorului de combustibil de pe acest tip de avioane „sunt sigure”. Asta înseamnă că ele nu puteau fi acționate din greșeală, ci ca unul dintre cei doi piloți ar fi apăsat pe ele. Altfel, „nu există nicio explicație rațională. Trebuie analizați toți factorii”, a spus expertul în siguranța aviației, John Nance.