Cazul avionului Boeing 787-8, prăbușit în India. Cutiile negre sunt prea deteriorate

La exact o săptămână după prăbușirea avionului Boeing 787-8 în India, investigatorii nu au reușit să acceseze datele din cutia neagră, pentru că aceasta este prea distrusă. Incendiul izbucnit a fost foarte mare, mai ales că rezervoarele erau pline cu kerosen, pentru că avionul tocmai decolase de mai puțin de un minut.

Cutiile negre ale avionului prăbușit în India sunt prea deteriorate

Flăcările au distrus în mare parte cutia neagră, care este formată din înregistratorul de date de zbor și înregistratorul de voce din cabina de pilotaj (CVR). Aceste componente sunt plasate în zona cozii avionului, acolo unde impactul la prăbușire este, de obicei, mai mic.

Dar cutiile negre pot fi deteriorate nu doar de flăcări, ci și din cauza mecanice sau forțe imense care apar la un asemenea accident.

Astfel, pentru că se află în imposibilitatea de a extrage datele, India va trimite cutia neagră în Statele Unite ale Americii, unde va fi examinată în laboratorul Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor (NTSB) din Washington, conform The Economic Times.

Ptotocoalele internaționale prevăd că, după acest pas, concluziile vor fi transmise Biroului Indian pentru Investigații ale Accidentelor Aeriene (AAIB).

„Deși AAIB a înființat anul trecut un laborator la sediul din Delhi, acesta nu este încă echipat corespunzător pentru a extrage date din înregistratoare grav avariate. Echipa NTSB le va transporta în laboratorul propriu, sub protecția și supravegherea oficialilor indieni, pentru a se asigura că sunt respectate toate protocoalele”, a declarat o persoană implicată în această procedură, citată de Times of India.

Totodată, la analiza datelor, vor participa și reprezentanți ai autorității de siguranță aeronautică din Marea Britanie, pentru că în accident au murit și 53 de cetățeni britanici.

Iar procesul în sine de extragere a datelor ar putea dura între două zile și câteva luni, conform unor surse citate de Reuters și Financial Times.

„Din cauza deteriorării înregistratorului, trebuie să extragem cipul prin scoaterea plăcii de memorie, pentru a preveni pierderea suplimentară a datelor. De asemenea, trebuie să evaluăm starea circuitului electronic”, a explicat una dintre aceste surse citate de Times of India.

Ultima comunicare a piloților avionului a fost un singur apel de urgență de tip „Mayday” transmis turnului de control.

  • În accidentul aviatic din apropiere de Ahmedabad, care a avut loc pe 12 iunie, și-au pierdut viața 241 de persoane din avion și a existat un singur supraviețuitor. În urma impactului cu o clădire, au mai murit 29 de persoane.

Aeronava Boeing 787-8 Dreamliner este una dintre cele mai moderne și mai sigure din lume. De altfel, investigatorii au ajuns la concluzia că sistemul de urgență pentru motoare era în funcțiune în momentul prăbușirii. Acest sistem este activat de piloți, de obicei, atunci când ei consideră că ambele motoare s-au oprit sau nu mai funcționează cum trebuie, dar sistemul se poate activa și automat.

Cele mai vehiculate posibile cauze ar fi de natură umană, în sensul unei erori de pilotaj, după cum spun mai mulți experți.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE