Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Călătoria cu trenul în România, plină de probleme. Accidentul feroviar din Grecia readuce în atenție lipsurile CFR

Recentul accident feroviar din Grecia a readus în atenție problemele cu care se confruntă și pasagerii din țara noastră. Pe lângă întârzieri și viteza mică de deplasare a trenurilor, pe lista nemulțumirilor populației se adaugă  noi plângeri referitoare la mai multe curse feroviare pentru care s-ar fi practicat tarife ilegale.

Opiniile navetiștilor din vestul țării sunt împărțite în ceea ce privința condițiilor de călătorie.

”Acum sunt ok, câtuși de cât, dar înainte au fost jalnice, chiar au fost jalnice. Acum sunt bune,” a declarat un bărbat.

”Trenurile sunt cam vechi, după câte se vede. Și cam poluează, ar trebui reînnoite. Ziceau că vor introduce trenuri cu hidrogen și pe distanțe mai scurte,” a declarat o femeie.

Tarife mai mari pentru facilități care nu există

Autoritatea pentru Reformă Feroviară dă asigurări că se fac, continuu, demersuri pentru îmbunătățirea situației.

”Trebuie să-nțelegem că suntem într-o fază de tranziție de la o perioadă foarte lungă, în care nu au fost investiții, datorită eforturilor destul de reduse disponibile pentru sectorul feroviar. Am reintrodus, după aproape 10 ani, clauze legate de investiții pe care trebuie să le facă operatorii. MUSCĂ Angajații ARF fac eforturi de a aduce în România noi trenuri. Unele dintre ele – 37 – sunt deja în faza de producție și urmează să fie livrate începând cu sfârșitul acestui an,” a declarat Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară.

Conform portalului clubferoviar.ro, pasagerii din nord-vest au plătit tarife mai mari pentru dotări suplimentare, cum ar fi prizele pentru încărcarea dispozitivelor electronice, însă acestea lipseau. Rutele pentru care s-au înregistrat sesizări sunt Timișoara – Satu Mare și retur, respectiv Timișoara – Baia Mare și retur. Situația a apărut după ce niște trenuri pentru rutele Interregio s-au defectat și au fost înlocuite cu alte garnituri, mai vechi.

”Ei circulă cu același tren cu care circulăm și noi aici, în zona locală. Și să știți că dimineața căldură doar într-o parte a trenului este, aerul condiționat când merge, când nu merge. Foarte, foarte dificil,” a explicat un bărbat.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară din România a început o anchetă. În cazul în care se va dovedi că au fost încasate sume nejustificate, călătorii pot solicita restituirea diferenței de preț.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE