ANSVSA trage un semnal de alarmă în pragul sărbătorilor! Cozonacii dar și alte produse alimentare vândute pe rețele sociale pot fi periculoase.
Directorul instituției avertizează că produsele provenite din spații neautorizate pot conține bacterii, iar dacă vă îmbolnăviți sunt șanse minime să obțineți despăgubiri.
Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor avertizează consumatorii asupra riscurilor legate de cumpărăturile online, mai ales în această perioadă când anunțurile devin din ce în ce mai dese.
Ce să verifici atunci când comanzi produse alimentare online
Instituția recomandă ca înainte de a plasa o comandă, cumpărătorii să verifice în primul rând datele de identificare ale comerciantului, respectiv nume, adresă, telefon și email. Trebuie verificată și denumirea produsului, lista ingredientelor și cantitatea netă.
Nu în ultimul rând trebuie să fim atenți la condițiile de transport, în special pentru produse perisabile, refrigerate sau congelate, la informațiile despre alergeni și declarația nutrițională, dacă este cazul, fie la termenii și condițiile de livrare, retur și reclamații.
Odată ce produsele ajung acasă, atenția consumatorilor trebuie să se concentreze pe pachet, respectiv acesta sa nu fie deteriorat, fie să prezinte scurgeri.
Să existe o concordanță între ceea ce ați comandat și ceea ce ați primit, iar starea termică a alimentelor perisabile să fie una conformă. Nu uitați să verificați și ambalajele, etichetele sau data limită de consum. Foarte important este să păstrați bonul fiscal pentru eventuale reclamații.
Românii cumpără tot mai mult online
Comerțul electronic din România este în continuă expansiune și are o contribuție semnificativă la economia națională. Conform raportului European E-commerce 2024 valoarea pieței online a ajuns la 11,7 miliarde de euro, reprezentând 3,4% din PIB. România se situează pe locul trei în Europa Centrală și de Est, după Polonia și Cehia.
Platformele de livrare au extins acoperirea și în mediul rural, ajungând chiar și în comunele și satele mai izolate.
Potrivit INS, în 2024, 73% dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online, iar în mediul rural ponderea a urcat la 67,3%, cu 5,9% mai mult față de 2023.
