Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Zeci de zboruri low cost întârziate sau anulate în ultimele săptămâni, pe Aeroportul Otopeni. Ce drepturi au călătorii care se confruntă cu astfel de situații

Zeci de zboruri au înregistrat întârzieri în ultimele săptămâni, în special cele low cost. Multe curse au avut probleme din cauza grevelor, cum a fost cazul în ultimele zile cu cele din Italia.

Turiștii trebuie sa se înarmeze cu multă răbdare în această vară, fiind și cel mai aglomerat sezon din ultimii ani.

La ora 16.00, pe Aeroportul Otopeni se înregistrau nu mai puțin de șapte zboruri ale companiilor low cost care au întârzieri de jumătate de oră - o oră și sunt zboruri către Treviso, Leeds, Dubai, Birmingham, Napoli și Viena.

De altfel, un zbor către Timișoara, care trebuia să decoleze la ora 17.00, a fost anulat.

Aceste întârzieri sunt destul de frecvente în acest sezon. Mai multe companii aeriene au fost afectate de greve în perioada aceasta, la fel cum s-a întâmplat de altfel și anul trecut, motiv pentru care oamenii pot să se trezească ori cu zbor anulat, ori cu el întârziat.

Ce drepturi au pasagerii cu zbor anulat/întârziat

Regulamentul Parlamentului European al Consiliului Uniunii Europene cu privire la anularea sau întârzierea zborului spune că toate companiile aerie au obligația de a oferi pasagerilor să aleagă una dintre următoarele variante:

1. Rambursarea prețului biletului

2. Redirecționarea către destinația finală cu prima ocazie

3. Redirecționarea la o dată ulterioară agreată de călător în condiții de transport comparabile și în funcție de locurile disponibile.

În ceea ce privește despăgubirile, dacă distanța de zbor este mai mică de 1.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 250 de euro;

Dacă distanța de zbor este între 1.500 și 3.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 400 de euro;

Dacă distanța de zbor este mai mare de 3.500 de km, călătorii primesc o despăgubire de 600 de euro;

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE