Călătorii ar putea ajunge în marile capitale europene cu trenuri de mare viteză fără aglomerația și cozile de la St. Pancras International din Londra, scrie Euronews.com.
Pentru a concura monopolul Eurostar pe călătoriile prin Tunelul Canalului Mânecii, Uber a anunțat lansarea viitoare a serviciului Uber Trains. Zece trenuri de mare viteză vor asigura legături directe cu orașe precum Bruxelles, Paris și Lille, având ca punct de plecare stația Stratford International, din estul Londrei.
Proiectul este dezvoltat în parteneriat cu startup-ul Gemini Trains și ar putea fi operațional începând din 2029, cu condiția finalizării lucrărilor și obținerii tuturor aprobărilor. Compania a transmis deja propunerile sale autorității de reglementare feroviare.
Biletele vor putea fi rezervate direct din aplicația Uber, care deja include opțiuni precum taxiuri, biciclete sau croaziere pe Tamisa.
Stratford International, noul hub al Londrei de Est
Cartierul de est al Londrei se dezvoltă rapid ca centru comercial și de transport, iar mulți pasageri preferă deja Stratford International pentru începerea călătoriilor.
Stația dispune de multiple conexiuni regionale și este bine poziționată pentru a fi adaptată și la transportul internațional. Recent, a fost extinsă pentru a include și linia Elizabeth Line.
Printre alte legături se numără Overground, DLR și serviciile Southeastern, ceea ce o face ușor accesibilă pentru călătorii din întreaga zonă a Londrei și sud-estul Angliei.
De asemenea, Gemini Trains a anunțat că are în plan și lansarea unor rute spre Paris de la Ebbsfleet International, din comitatul Kent, care dispune de parcări generoase și conexiuni regionale convenabile.
„Stabilirea unui terminal în estul Londrei și reutilizarea stației Ebbsfleet ar deschide accesul la serviciile feroviare trans-Manche pentru 18 milioane de persoane”, a declarat Adrian Quine, directorul executiv al Gemini Trains, pentru The Times.
Cum ar putea Uber Trains să zdruncine dominația Eurostar
De ani de zile, Eurostar controlează aproape în totalitate transportul feroviar prin Tunelul Mânecii, cu tarife adesea mai mari de 230 € pentru un bilet dus-întors la Paris, chiar și atunci când este cumpărat cu câteva săptămâni înainte.
Problemele frecvente de fiabilitate, întârzierile, reclama înșelătoare și orarele schimbate în ultimul moment au dus însă la critici tot mai puternice din partea pasagerilor.
Intrarea Uber pe această piață ar putea stimula apariția unor noi competitori, determinând prețuri mai accesibile și servicii de calitate superioară.
„Credem că o cultură de serviciu cu adevărat orientată către client, combinată cu tarife avantajoase și oferte inovatoare, poate revitaliza transportul feroviar”, a transmis Gemini Trains pe site-ul său.
„Există o oportunitate uriașă pentru un operator flexibil și inovator, care să ofere atât locuri la clasa economică, cât și la clasa business, la prețuri competitive față de Eurostar.”
Lansarea Uber Trains ar putea oferi pasagerilor mai multe opțiuni pentru traversarea Canalului Mânecii, într-un context în care prețurile ridicate ale călătoriilor pun presiune pe bugetele de vacanță.