Dacă petreceți suficient de mult timp in social media, cu siguranță ați dat peste filmulețe în care activitatea unei companii este promovată chiar cu imaginea angajaților. Fenomenul se extinde tot mai mult și are multe beneficii, chiar și financiare, pentru companie.
Fără actori, sportivi celebri sau cântăreți cunoscuți, ci cu propriii angajați. Așa se promovează în online tot mai multe companii mici și mijlocii. Ceea ce pare a fi o joacă, devine însă o economie semnificativă pentru bugetul firmei. Iar avantajele nu se opresc aici.
Radu Hângănuț, jurnalist Euronews România: „Atunci când companiile aleg să apeleze la propriii angajați pentru a-și promova brandul sau produsele, avantajele apar rapid. De exemplu, multe companii descoperă faptul că engagementul în social media pentru brand și pentru produse, crește de nu mai puțin de 8 ori față de situațiile clasice în care sunt folosiți influenceri din spațiul public.”
Recomandările angajaților bat reclamele cu actori sau influenceri
Potrivit unei analize Financial Times, 92% dintre cumpărători au mai multă încredere în recomandările făcute de angajați decât în reclamele tradiționale, tocmai pentru că rămân cu impresia că informațiile vin de la persoane care chiar cunosc și lucrează cu produsul, nu de la vedete plătite pentru a-l lăuda.
Radu Hângănuț, jurnalist Euronews România: „Există însă și numeroase dezavantaje, în special pentru angajați și în special când aceștia simt că nu sunt poate răsplătiți suficient pentru activitatea pe care o produc și în tot acest timp ei observă că activitatea pe care ei o fac în social media pentru compania la care lucrează generează profituri tot mai mari.”
Despre felul în care companiile ar trebuie să gestioneze această nouă practică a vorbit și jurnalista Sonia Teodoriu cu invitatul matinalului Euronews România.
Sorin Trifu, CEO Agenție de publicitate: „Orice extra task în afara fișei postului trebuie remunerat. Adică ai vedea exemplu de bună practică ceva de genul: eu lucrez în zona financiară, fac rapoarte să fie undeva în contract…Aceste spețe sunt prevăzute în contract. Drepturile de proprietate asupra imaginii ca ulterior plecării unui angajat din companie, să nu ne trezim că acel anagajt ne solicită eliminarea videoclipurilor din online. Deci companiile trebuie să înțeleagă foarte bine la ce își expun angajații.”
Pare astfel că moda angajaților-influenceri evoluează de la un trend făcut în joacă, la o strategie care poate aduce bani și avantaje pe o piață în care toată lumea încearcă să fie relevantă în social media.