O femeie a fost prinsă de jandarmi în timp ce tăia cablurile de frânare ale unei trotinete electrice. Incidentul a avut loc în Centrul Vechi al Capitalei. Polițiștii au surprins-o chiar în timp ce tăia cu un cuțit sistemul de alarmă și de frânare al vehiculului. Ea a fost dusă la secție și, după audieri, s-a dovedit că încerca să fure trotineta. Polițiștii au reținut-o pe femeie pentru 24 de ore, iar ulterior ea a fost plasată sub control judiciar pentru 60 de zile pentru furt calificat.
Titi Aur: „În România, nu te învață nimeni, în niciun fel de sistem de educație națională, ce înseamnă culoarea roșu la semafor sau trecere de pietoni”
Trotinetele electrice au devenit o problemă reală în traficul din țară. Potrivit datelor de la MAI, 24 de oameni și-au pierdut viața și alți 374 au fost grav răniți în ultimii trei ani, în aproape 400 de accidente în care au fost implicate trotinete electrice. Cele mai multe au avut loc în București. Unul, mortal, chiar acum câteva zile, când o femeie de 71 de ani a fost ucisă de un tânăr pe trecerea de pietoni.
Titi Aur, specialist în conducere defensivă, avertizează că acest fenomen pare scăpat de sub control.
Titi Aur: „În România, nu te învață nimeni, în niciun fel de sistem de educație națională, ce înseamnă culoarea roșu la semafor sau trecere de pietoni. Pentru că în tot sistemul nostru de educație, adică cei 3.200.000 de copii care sunt în sistemul de educație, nu beneficiază de astfel de forme de pregătire. Ministerul Educației nu face astfel de pregătire - mai puțin punctual, Poliția Rutieră, anumite ONG-uri, în anumite școli, câteodată când și unde se poate. Ceea ce înseamnă că noi avem mai mult de jumătate dintre cei care participă la trafic, adică cei fără permis de conducere, din 18 milioane de locuitori sunt cam nouă milioane de permise, asta înseamnă că ceilalți nu au niciun fel de educație rutieră. În schimb, tot conform legii, au voie - orice persoană care are 14 ani împliniți are voie să meargă cu trotineta electrică. Pe unde are voie? Pe carosabil, că așa spune legea. Pe carosabil, nu prin altă parte.
Deci, în circulație întâlnim persoane care circulă cu viteză mare, pentru că acesta este următorul aspect căpat de sub control în România. Trotineta electrică, conform legii, în toată Europa, dar și în România, ar trebui să meargă cu maximum 25km/h. În România, toate trotinetele, în afară de cele închiriate, toate trotinetele merg, pot merge cu mult mai mult de 25, cu 50, cu 70, cu 80, unele chiar și peste.”