Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Trotinetele electrice ar trebui reglementate, nu interzise. Expert: ”Bucureștiul suferă de un cancer al mobilității”

Bucureștiul este unul dintre cele mai aglomerate capitale europene din punct de vedere al traficului rutier, motiv pentru care închirierea trotinetele electrice ar trebui reglementată și nu interzisă, așa cum propune viceprimarul Stelian Bujduveanu. În direct la Euronews România, Mihai Rotaru, expert în mobilitate urbană, a afirmat că Municipalitatea ar trebui să se inspire și chiar să copieze exemplele de bune practici deja adoptate de alte metropole europene, pentru a încuraja transportul alternativ.

În direct la Euronews România, Mihai Rotaru a afirmat că gestionează o platformă de mobilitate urbană prin care pot fi închiriate trotinete, biciclete, mopede în 170 de orașe din lume. Expertul în mobilitate urbană a criticat propunerea viceprimarului Capitalei de a interzice închirierea trotinetelor electrice, precizând că alte metropole europene au ales să reglementeze aceste mijloace de transport.

”Bucureștiul suferă de un cancer al mobilității groaznic. Este cea mai congestionată capitală din UE. Stăm blocați în trafic, murim intoxicați de gaze, de noxe.

Întotdeauna este mai simplu să interzici ceva decât să construiești și să reglementezi într-un fel.

Cred că avem o ocazie unică, având toate opțiunile acestea de mobilitate să construim un sistem care să funcționeze, mai ales că sunt jucători privați în ecuație. Privații sunt mai eficienți decât statul. Putem să construim un sistem de mobilitate între privat și transport public”, a precizat Mihai Rotaru.

Specialistul a amintit că metroul din București este construit pe concept sovietic, iar distanța medie între stații, cel puțin pe magistralele vechi, este de 1,5 kilometri.

Distanța medie între două stații de metrou în Paris este de 400 de metri. Aceste trotinete sau biciclete în regim sharing este așa numite last mile mobility option.

Avem un metrou care se mișcă repede pentru că are puține stații, dar noi trebuie să ajungem doi kilometri mai încolo avem soluția ideală: Ar trebui să le reglementăm (trotinetele). Statul să ia bani din venitul acestor trotinete, în niciun caz să le interzicem.

O idioțenie mai mare decât să interzici cele în sistem sharing și să lași la liber cele deținute de oameni. Cele în regim sharing pot fi controlate; viteza lor, stare tehnică și chiar comportamentul utilizatorilor”, a menționat el.

Referitor la reglementări, Mihai Rotaru a menționat că trotinetele electrice disponibile prin intermediul aplicațiilor de ride sharing sunt limitate la o viteză maximă de 25 de kilometri pe oră.

”În legătură cu sharingul nu există niște reglementări clare. În schimb, în vest există niște limitări foarte clare și putem să copiem aceste concepte și să iasă ceva extrem de eficient și sigur pentru oameni. (...)

În Stockholm sunt cinci branduri diferite de trotinete. Sunt foarte bine reglementate: cu numere de înmatriculare, cu parcări. Problema nu este la vehicul, ci la reglementare, la modul în care oamenii le folosesc. Acolo trebuie să lucrăm”, a mai menționat Rotaru.

De asemenea, expertul a amintit de controversele generate de autorități în momentul în care au încercat în urmă cu aproape șase ani să interzică aplicațiile de ride sharing.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE