Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Trendurile de pe Tiktok, sursă de inspirație pentru noi produse. Sosul de roșii cu vodcă pentru paste a ajuns pe rafturile magazinelor

Sosul de roșii cu vodcă pentru paste este combinația culinară care a luat naștere dintr-o joacă a unei adolescente pedepsită să nu iasă din casă, după ce a încercat să închirieze un elicopter folosind cardul de credit al tatălui ei. Vorbim despre povestea lui Romy Mars, nepoata celebrului regizor american Francis Ford Coppola. Adolescenta de doar 16 ani a creat un trend pe Tiktok care a influențat celebrități și chiar a convins un producător de sosuri pentru paste și unul de vodcă să lanseze un nou produs.

Romy Mars, fiica Sofiei Coppola, a devenit celebră pe rețelele de socializare, în luna martie, după ce a adăugat vodcă în sosul de roșii pentru paste. Adolescenta de 16 ani a înregistrat un clip pe rețeaua Tiktok, în timp ce pregătea sosul și le povestea urmăritorilor ei despre pedeapsa primită. În timp ce unii erau interesați despre problemele pe care le avea cu părinții, alții își luau notițe despre combinația culinară inedită, relatează The Guardian.

Ideea adăugării de vodcă în sosul de roșii pentru paste s-a ”viralizat” pe rețelele de socializare încă din 2020, după ce modelul Gigi Hadid a filmat un clip în care își prezenta pe Instagram propria rețetă. Acest lucru a declanșat un trend culinar în rândul urmăritorilor ei.

Printre fani s-au dovedit a fi și producătorul Heinz și marca de vodcă Absolut, care au lansat împreună o ediție limitată a sosului. L-au prezentat ca un produs ce provine din angajamentul lor de a inova ”cu viteza tendințelor din social media”.

Trendurile online, care sunt create adesea datorită unor clipuri scurte publicate de celebrități, pot părea banale, însă în timp s-au dovedit a fi o sursă de inspirație pentru producătorii din industria alimentară. Sosul de roșii cu vodcă pentru paste nu este singurul trend care a inspirat crearea de noi produse în ultimii ani. Chipsurile de paste, pâinea ”nor” (cloud bread) și un condiment de culoarea gumei de mestecat numit ”rosul roz” au devenit populare datorită unor clipuri pe Internet și nu a durat mult până când au fost transformate în produse ce pot fi cumpărate în marile supermarketuri.

Așa se face că rețelele de socializare precum TikTok, Instagram și Facebook au devenit surse de inspirație pentru crearea de noi produse.

"În mod normal, dezvoltarea de produse adună oamenii laolaltă, le punem câteva întrebări și dezvoltăm produse pe baza acestora. Dar în prezent viteza de informare este determinată în totalitate de socializare", a afirmat Jamie Ray, cofondator al Buttermilk, o agenție specializată în branduri și influenceri.

"Pentru branduri, este analizăm ceea ce creează momente virale, OK, influencerii ne dictează că această tendință se îndreaptă cu adevărat undeva, trebuie să încorporăm asta în următoarea noastră linie de produse”, a adăugat el.

De exemplu, compania Twisted și-a lansat propria gamă de produse alimentare, adaptate la rețelele de socializare; la porcușori de 30 de centimetri la proțap și budinci Yorkshire umplute cu lasagna sau produsele congelate Iceland.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE