Starbucks anunță concedieri și închiderea unui număr semnificativ de magazine

Compania Starbucks anunță „măsuri semnificative”, cu scopul de a-și redresa situația financiară dificilă. Aceste măsuri presupun închiderea unui număr mare de cafenele, precum și „a doua rundă de concedieri la sediul central”.

Starbucks a anunțat încă 900 de concedieri la nivel corporativ. În luna februarie, au mai fost în jur de 1.000 de concedieri.

Starbucks anunță închiderea unui număr semnificativ de magazine și concedieri

CEO-ul companiei, Brian Niccol, susține că aceste demersuri trebuie neapărat făcute pentru a „resuscita” lanțul de cafenele aflat în dificultate. Niccol a anunțat că Starbucks va închide „sute de cafenele" în această lună, adică aproximativ 1% din locațiile sale.

La sfârșitul lunii iunie, Starbucks avea 18.734 de cafenele în America de Nord. Compania a precizat că va încheia luna septembrie cu 18.300 de magazine, iar eforturile de restructurare vor însemna un miliard de dolari.

Compania a trimis o scrisoare angajaților. Brian Niccol a declarat că locațiile care se vor închide sunt „cele incapabile să creeze mediul fizic pe care clienții și partenerii noștri îl așteaptă sau în care nu vedem o cale către performanță financiară. Aceasta este o acțiune mai semnificativă, care, din ceea ce ne așteptăm, va avea un impact asupra partenerilor și clienților. Cafenelele noastre sunt centre ale comunității, iar închiderea oricărei locații este dificilă”.

În ciuda închiderilor și disponibilizărilor, Starbucks a declarat că va reveni la „modul de creștere” și că intenționează să renoveze peste 1.000 de locații.

Brian Niccol a precizat că angajații care vor fi concediați vor primi „indemnizații generoase și pachete de sprijin. Știu că aceste decizii au un impact asupra partenerilor noștri și a familiilor lor și nu le-am luat cu ușurință. Cred că aceste măsuri sunt necesare pentru a construi o companie Starbucks mai bună, mai puternică și mai rezistentă, care să-și aprofundeze impactul asupra lumii și să creeze mai multe oportunități pentru partenerii, furnizorii și comunitățile pe care le deservim.”

Într-un singur an, de când Brian Niccol a fost numit CEO, acțiunile companiei au scăzut cu aproximativ 12%, iar vânzările au stagnat, conform CNN. El a redus meniul cu aproximativ 30% și a introdus în același timp noi produse, pentru a menține brandul în tendințele actuale. Au fost integrate și stații de autoservire pentru lapte și zahă, de exemplu. Cu toate acestea, schimbările nu au avut efectul scontat. Ba mai mult, unele schimbări legate de îmbrăcămintea lucrătorilor, au dus chiar la procese. În plus, unii barmani spun că noile buturi „le provoacă stres”, pentru că sunt prea complicat de preparat în perioadele de vârf.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE