Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

„Școala Încrederii” începe cu profesorii. Proiectul care oferă elevilor și profesorilor educație emoțională

Starea de bine a copiilor la școală depinde de atitudinea profesorilor. Pentru ca adulții să fie echilibrați, educația emoțională din școli trebuie să înceapă cu dascălii, nu cu copii. Exact cu asta se ocupă proiectul „Școala Încrederii”, acolo unde profesorii învață să se simtă bine la școală și să le transmită mai departe elevilor încredere de sine.

Proiectul „Școala Încrederii”

Agresivitatea, frustrarea și nemulțumirea moștenite din comunism sunt o boală netratată a sistemului de educație românesc și în ziua de astăzi, spun experții. O boală care a născut o cultură educațională abuzivă și dezinteresată de binele elevilor și care ne urmărește și în viața adultă. Un proiect bazat pe educație emoțională și leadership își propune să vindece această boală, pornind de la standarde britanice. Școlile participante trec printr-un program de mentorat, structurat pe cinci ani, în care sunt implicați psihologi și traineri specializați.

Viorica Herea, directoarea Liceului Teoretic Ioan Petruș din Otopeni: „Noi, adulții, în primul rând, trebuie să ne schimbăm și noi să găsim resurse să avem întâi încredere în noi, apoi încrederea noastră în ceilalți și încrederea lor în noi. Acest proiect își propune readucerea stării de bine în școală: copiii să vină încrezători, profesorii să nu fie văzuți ca niște sperietori, profesorii să se apropie de copii, relaționarea să fie alta și din orice lucru, chiar dacă este greșit, să învățăm.”

Cătălina Gheorghe, elevă în clasa a X-a: „Profesorii s-au schimbat foarte mult, acum contează opinia noastră, lecțiile sunt mult mai interactive, își doresc să fie mai apropiați de noi față de înainte, când erau destul de reci.”

Printre exercițiile care îi ajută să-și dezvolte empatia este să schimbe rolurile între ei. Spre exemplu, să fie elevii profesori pentru o zi.

Cătălina Gheorghe, elevă în clasa a X-a: „Am mers la alte clase și am început și noi să predăm unele lecții, spre exemplu la matematică sau la română.”

Reporter: „Deci v-ați pus în pielea profesorului și ați văzut ce înseamnă să fii profesor?”

Cătălina Gheorghe, elevă în clasa a X-a: „Da. Recunosc, a fost destul de greu la început până ne-am obișnuit, dar după aceea am fost destul de relaxați.”

Proiectul se desfășoară timp de cinci ani în fiecare școală participantă

Proiectul se desfășoară timp de cinci ani în fiecare școală participantă.

Profesoară de engleză, Luciana Florea: „Scopul final este să îmbunătățim relațiile dintre profesori și elevi, profesor-profesor, profesor-părinte și toată lumea să funcționeze în sinergie, deci într-un cerc al încrederii.”

Ruxandra Mercea, fondator „Școala Încrederii”: „Transformarea începe de la adulți, adulții să-și înțeleagă viața emoțională bună ca apoi să poată fi cu copiii așa cum nu au putut fi profesorii noștri sau părinții noștri, că atâta au știut și au putut.”

În prezent, organizatorii sunt în discuții cu agenția care asigură calitatea învățământului, pentru a-l implementa la nivel național.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE