Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

La ce interval circulă metroul în București. Metrorex anunță că s-au redus timpii de așteptare

Metrorex a anunțat, vineri, că s-au redus timpii de așteptare la metrou și se micșorează intervalele de succedare a trenurilor.

E o veste bună pentru călătorii care, în ultimele săptămâni, au fost nevoiți uneori să aștepte metroul mai mult de 10 minute.

În cât timp va ajunge metroul în stații

Circulația trenurilor de metrou se desfășoară astfel:

  • Magistrala 1: 7 –8 minute
  • Magistrala 2: 4 minute
  • Magistrala 3: 7-8 minute
  • Magistrala 4: 7 minute
  • Magistrala 5: 6 minute (12 minute relația Romancierilor – Valea Ialomiței/ Râul Doamnei)

”Totodată activităţile de curăţenie a trenurilor de metrou vor fi reluate gradual de către prestatorul de servicii de mentenanţă şi salubritate”, se arată într-un comunicat al Metrorex.

Reprezentanții Metrorex au explicat că au fost reluate activitățile de revizii și curățenie ca urmare a alocării către Metrorex, ”a sumelor de bani necesare pentru desfăşurarea optimă a activităţii de transport cu metroul, ca urmare a rectificării bugetului de stat pe anul 2022”.

De ce au crescut timpii de așteptare la metrou

În ultimele săptămâni, circulația la metrou s-a desfășurat cu mai puține garnituri, în loc de 57, cât era prevăzut în graficul aprobat. Acest lucru a dus la creșterea timpilor de așteptare în stații, din cauza diminuării serviciilor de mentenanță și salubritate prestate de Alstom Transport SA, firma cu care Metrorex are contract.

De altfel, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, marţi, că anul 2021 s-a încheiat la Metrorex cu datorii de aproape 200 de milioane către Alstom Transport SA, ceea ce a dus la disconfortul creat bucureştenilor prin întârzieri ale garniturilor, aglomeraţie şi probleme tehnice.

"Anul 2021 a fost un an de excepţie pentru Metrou. (...) A însemnat primul an, de când există această companie, în care nu a existat buget aprobat până la sfârşitul anului. (...) De asemenea, la sfârşitul anului 2021, neexistând buget, cei care asigură mentenanţa pentru garniturile de metrou au facturat. Anul 2021 s-a încheiat cu datorii către firma de mentenanţă de aproape 200 de milioane. Ceea ce înseamnă că în acest moment disconfortul bucureştenilor este dat de aceste facturi neplătite la sfârşitul anului 2021", a spus Sorin Grindeanu, conform Agerpres.

Ministrul Transporturilor a precizat că la rectificarea bugetară, au fost alocaţi bani către Metrorex, dar că nu se va mai acţiona aşa pentru că, de fiecare dată, există "un soi de şantaj".

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE