Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Black Friday 2022: Cât de multă încredere au românii în reducerile anunțate de magazine

Opt din zece români speră să găsească produsele de care sunt interesați reduse cu cel puțin 30% de Black Friday sau Cyber Monday, însă deopotrivă sunt cei mai sceptici dintre europeni când vine vorba de ofertele și reducerile ocazionate de evenimente comerciale.

Nici ceilalți consumatori de la nivel european nu sunt mai încrezători în onestitatea ofertelor. Și aceștia consideră că retailerii trișează cu ocazia celor două evenimente dedicate cumpărăturilor la reduceri, arată un studiu realizat de Revolut şi Dynata.

Inflația nu îi sperie pe cumpărătorii europeni

Majoritatea respondenților din Europa sunt sceptici în ceea ce privește corectitudinea ofertelor și promoțiilor din timpul acestor evenimente. Un procent de 64% dintre cei intervievați spun că brandurile trișează, în timp ce 36% spun că nu s-au întâlnit cu oferte înșelătoare.

Cu toate acestea, la nivel european, şase consumatori din zece se declară interesaţi de aceste evenimente comerciale, chiar dacă de luni bune Europa se confruntă cu o inflaţie galopantă şi se vorbeşte tot mai des de recesiune economică, notează sursa citată.

Românii se îndoiesc de onestitatea ofertelor de Black Friday

Două treimi dintre respondenții din România, 63%, sunt de părere că brandurile trișează de Black Friday și sunt de acord că trebuie să verifice ofertele. Totodată, 21% spun că tactica brandurilor face parte din jocul comercial şi nu se arată deranjaţi de aceasta. În schimb, 16% dintre cei chestionaţi recunosc faptul că nu au întâlnit niciodată oferte înşelătoare de Black Friday, informează Agerpres.

În ciuda contextului economic dificil, 23% dintre respondenţii români au aşteptări foarte ridicate şi speră să găsească produse reduse cel puţin la jumătate de preţ. Totuşi, majoritatea consumatorilor (78%) ar fi satisfăcuţi de ofertele de Black Friday, dacă ar beneficia de o reducere a preţului cu cel puţin 30%.

Topul scepticilor este completat de lituanieni și de francezi, care s-au întâlnit deopotrivă cu oferte îndoielnice. Totodată, lituanienii, în procent de 39%, sunt cei mai reținuți în a face achiziții cu această ocazie.

Care sunt cei mai optimiști cumpărători

Cei mai optimiști cumpărători sunt cei cu vârste între 55 și 64 de ani. Aceștia speră să găsească reduceri mari. Consumatorii din generația Z

Cei mai optimişti sunt cumpărătorii din categoria de vârstă 55-64 de ani, care speră să găsească reduceri cu peste 50%. Pe de altă parte, consumatorii din generaţia Z par cei mai dispuşi să ia în calcul şi discounturi mai modeste, de 10-20% .

Germanii spun că practicile incorecte sunt rare

În contrapartidă, germanii spun că practicile incorecte de Black Friday și Cyber Monday sunt rare, însă sunt deopotrivă reținuți în a face cumpărături. Cu toate acestea, după intrarea în vigoare a Directivei Europene Omnibus, este de aşteptat ca aceste situaţii să fie tot mai puţine.

Italienii sunt tot atât de hotărâți ca românii în a profita de reduceri, arată datele.

De unde cumpără românii de Black Friday

Cei mai mulți dintre cumpărători vor să facă achiziții online, arată studiul. Doar 14% dintre românii intervievați sunt pragmatici și vor achiziționa atât din online, cât şi din magazinele fizice, dacă ofertele sunt avantajoase. Femeile rămân în continuare cele mai atente când vine vorba de comparații și alternative, 16% dintre acestea sunt dispuse să urmărească toate opțiunile, față de bărbați, cu 12%.

Ce vor cumpăra românii de Black Friday

Electronice și electrocasnice. Aproape 57% dintre respondenți au declarat că vor face acest tip de achiziții. Alți 20% spun că vor investi în îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, iar 5.4% vor cumpăra mobilier și decorațiuni. Indecișii sunt cei mai puțini, doar 7% dintre cei întrebați nu au planuri și așteaptă să vadă ofertele pentru a hotărî ce-și cumpără.

Românii, mult mai cumpătați în achiziții

Studiul arată că românii dau dovadă de mai multă cumpătare şi 46% declară că vor cumpăra doar ceea ce îşi permit şi că vor achita cu banii din contul curent. Există însă și români care ar apela la cardurile de credit pentru a face achiziții. Cei mai predispuși să le utilizeze sunt bărbații, în procent de 25%, față de femei, 20%. Totodată, doi români din zece declară că au pus bani deoparte pentru a profita de acest moment, iar categoria de vârstă care arată cel mai responsabil comportament este 25-34 de ani, 29% indicând că au economisit în acest scop.

Studiul Revolut şi Dynata a fost realizat în octombrie 2022, pe un eşantion de 8.000 de consumatorii din Europa, din care o mie de români.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE