Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Pufoaica The North Face, din nou la modă. Este cea mai căutată piesă vestimentară de pe platformele de resell

Publicat de: Diana Drăgotescu

Vine iarna și este momentul să ne scoatem gecile de la naftalină – mai ales pe cele din anii 90 – pentru că se poartă din nou unul dintre cele mai populare modele de pe atunci.

Geaca The North Face Nupste este cea mai căutată piesă vestimentară pe platformele de resell cu o creștere de 500% în doar patru luni, anul trecut. Pentru că cererea este atât de mare, vânzările înregistrează anual o creștere de 400%, în ciuda prețului ridicat de aproximativ 250 de euro – pentru o geacă nouă.

Pufoaica se adaptează mai multor stiluri

De la supermodelele de peste ocean, precum Bella Hadid sau Kendall Jenner, până la adolescenții din skateparkuri, modelul a reușit să se plieze pe diferte stiluri, devenind un must-have pentru orice garderobă.

Nu este un model nou: geaca a fost creată în 1996 de brandul din însorita Californie și a fost rapid îndrăgită de artiștii de hip hop – The Notoriuos B.I.G și Puffy, devenind astfel o piesă nelipsită și în rândul fanilor.

În anii 90, gecile erau atât de căutate – și scumpe – încât tinerii de peste Ocean le furau din magazin – pentru a le purta sau a le vide mai departe la sume piperate. Incidente asemănătoare au fost raportate și în Coreea de Sud, unde jacheta era un must-have printre liceeni.

Geaca a fost re-lansată în 2018 și a adunat milioane de vizualizări în social media

În  2018, a modelul a fost un pic modernizat și purtat de nimeni altul decât Kanye West. Apoi, în mod neașteptat, geaca creată special pentru drumețiile pe munte a devenit virală pe rețelele de socializare în timpul pandemiei - când toată lumea era închisă în casă. Hashtagul northfacepufferjacket a strâns aproape 8 milioane de vizualizări doar pe Tik Tok. Într- o perioadă în care mișcarea este limitată, este plăcut să simți că ai o pătură pe tine, ne spune Guardian.

Au ajutat și parteneriatele: The Norh Face colaborează cu Supreme încă din 2007 iar anul trecut, văzând popularitatea gecii Nupste au lansat o colecție limitată între cele două branduri - pe piața de resell geaca se vinde cu peste 1.000 de euro.

Toamna acesta a fost lansată și ce-a de-a treia colaborare cu Gucci – care include cele mai populare piese ale companiei americane, cu un strop de glamour italian, printre care se regăsește bineânțeles și geaca Nupste.

Denumirea de Nupste: de la muntele de lângă Everest din Nepal – și a fost dat pentru a simboliza întrebuințarea gecii: dea a fi folosită pe drumețiile de munte.

Taguri

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE