Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Prețurile la RCA vor fi plafonate până pe 30 iunie. Marcel Ciolacu: ”Modificăm plafoanele în favoarea consumatorilor”

Guvernul aprobă joi prelungirea plafonării prețurilor RCA cu încă 3 luni până la 30 iunie 2024. Executivul invocă faptul că sunt prea puține mașini cu asigurare obligatorie. Statul intervine pentru a patra oară într-un an pentru a preveni creșterea prețurilor RCA.

28/03/2024 , 12:30

Ciolacu: Vrem să combatem acest risc de creștere excesivă

”Vrem să combatem acest risc de creștere excesivă a prețurilor din cauza dezechilibrelor produse anterior pe această piață și să dăm o mână de ajutor românilor cum a făcut recent ASF și a redus serios asigurarea RCA în cazul transportatorilor.

Le-am promis românilor că menţinem plafonarea preţurilor la energie şi gaze până în primăvara lui 2025. Azi, facem un pas în plus şi modificăm plafoanele în favoarea consumatorilor. Este normal să ţinem cont de tendinţa de reducere a preţurilor la energie şi gaze la nivel european”, a declarat premierul Marcel Ciolacu la începutul ședinței de Guvern.

”Prin aplicarea acestei măsuri se combate creșterea excesivă a preţurilor ce poate avea loc brusc pe fondul dezechilibrelor anterior descrise și stabilizarea graduală a pieței de asigurări RCA în vederea evitării propagării efectelor negative în alte sectoare ale economiei naționale”, se arată în nota de fundamentare.

La data de 31 decembrie 2023 din numărul total de vehicule din parcul național auto, respectiv 10.333.293 erau asigurate un număr de 7.053.399 de vehicule.

”Este important de menționat că în perioada ianuarie – martie 2024 a fost înregistrat un număr de peste 21.000 de solicitări de alocare a asiguraților cu risc ridicat ceea ce înseamnă că fiecare asigurător RCA a preluat un număr de aproximativ 2600 de astfel de asigurați”, se arată în proiect.

Ce consecințe sunt dacă prețurile RCA-urilor cresc

Toată această situație, spune Ministerul de Finanțe, poate genera consecințe negative, în sensul unei presiuni suplimentare asupra prețurilor după data de 31 martie 2024, precum și alte probleme în plan social și economic precum:

  • imposibilitatea acoperirii riscului la care sunt supuși ceilalți participanți la trafic, în cazul în care vehiculele neasigurate ies în trafic;
  • creșterea riscului la care sunt supuși participanții la trafic atunci când sunt produse accidente de vehicule în care sunt implicate vehicule neasigurate, mai ales atunci când rezultă vătămări corporale grave sau deces;
  • creșterea nevoii de finanțare a Fondului național de protecție ca urmare a obligației acestuia de a acoperi prejudiciile produse terțelor persoane prin intermediul unor vehicule neasigurate;
  • obligația persoanelor neasigurate, responsabile de producerea accidentelor, de a acoperi din resurse proprii prejudiciile plătite din disponibilul Fondului național de protecție.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE